God Jul!

 
 
 
 
 
God jul på er alla!! :D
 
Idag ska jag fira jul hos min syrra och hennes familj för första gången. Det ska bli intressant. ^^
 
Jag har bara en rant.
 
För vissa är julen helt underbar. För andra är det den värsta tiden på året, med depressioner i rekordmängder. Jag befinner mig nånstans mittemellan. Jag har fortfarande den där julkänslan, men jag blir också irriterad. Främst p.g.a julklapparna, för jag vet inte vilka regler som gäller längre.
 
Allt eftersom att jag har vuxit upp så har alla i min närvaro intalat mig att "julen är till för barnen", som att det är underförstått att okej nu har du blivit vuxen så nu ska du inte få julklappar längre, dom är inte till för dig utan för barn, det fattar du väl? Jaha? Aah okej, jag hade accepterat det om det hade varit konsistent i samhället.
 
Men samtidigt ser jag folk på facebook, och det här är helt fullvuxna individer, som lägger upp bilder på nya blu-ray boxen och bah "kusinen min levererar. Inte besviken." ... det här ger mig extremt dubbla signaler. Är det tänkt att julen ska vara en klappgivningstid för alla eller bara för barn? Alla säger så olika, beter sig så olika. För att folk inte ska känna sig orättvist behandlade (som jag vet att många gör) så vore det bäst om man kunde lagstifta ett förbud för klappar till vuxna eller alternativt helt enkelt lägga ner det där jävla snacket om att "julen bara är till för barnen".
 
Aja, jag hoppas ni alla får en underbar julafton så hörs vi. :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise

Haha, ska man lagstifta om allt? Det kommer man väl överens om inom familjen/de man firar med? =)

Svar: Well, det var en rätt grov överdrift som tjänade för att påvisa min ganska irriterade uppfattning.. ^^
IJDVJSDILO

2016-01-04 @ 22:06:14
URL: http://deniselinderoth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0