SPELRECENSION - Sleeping Dogs

 
 
 
 
 
 
Jag har spelat igenom Sleeping Dogs till Xbox 360, och min officiella respons är .. meh. Det är ett ganska bra spel som attraherar med friheten och det faktum att det är en spirituell uppföljare till True Crime-spelen som var awesome, iallafall det första True Crime: Streets of L.A.

Nu har det gått ett tag, men jag skrev ett personligt utlåtande av Sleeping Dogs precis efteråt som jag tänkte lägga upp här, men ni får ha överseende med att det står på engelska, för min tanke var att jag skulle lägga upp det på youtube i kommentarsfältet till nån Sleeping Dogs-video, plus att jag formulerar mig bättre på engelska.

I have basically just one complaint. It might seem trivial but it is the one thing that nudges the game just below the line separating games that I want to keep in my collection from games I want to sell.

The ending.

It basically sucked. Well, maybe not the ending itself as much as the lack of multiple choice-endings. I dare say that Square-Enix really dropped the ball on this one. I would've at least expected TWO separate endings, one for staying with the cops, another for going rogue.
This is the biggest issue I have with this game.
 
Seriously, what happened? With the capabilities of the Seventh Generation-videogame consoles, it should not be that difficult to arrange. I mean, they did it in True Crime: Streets of L.A, one of the predecessors of this game (based on your choices, that game actually had THREE separate endings, no less).. and that was a game for the Sixth Generation of consoles.
What happened to diversity? I mean, its in there for appearance, but not having a choice in regards to the outcome? That just makes the whole story seem pointless.
No, this was a major let-down from Square-Enix.
 
And Square-Enix?? A company widely known for its high quality standards regarding the plotlines of its games... no, this was sad. The lack of multiple choices regarding the ending in a game which focuses on the story and even has done away with multiplayer-abilities, makes Sleeping Dogs into something that looks like a product of fifteen years back, when games like GTA III were linear, predictable and dull.

 
 
Sen att spelet utspelar sig i Hong Kong och man hör asiatiska solopipor på marknaden.. visst, det är en kulturell nymodighet, men ärligt så får det mig faktiskt bara att typ vilja spela Jade Empire till XBOX istället.
 
Nu säger dom att det kommer en uppföljare, och jag kommer säkert köpa det. Men det minsta jag väntar mig är att det ska finnas olika slut, så man faktiskt känner att ens val påverkar spelet.
 
 
SLUTBETYG:
 
Det är svårt att sätta ett definitivt slutbetyg på det här, för jag vill inte vara orättvis, Sleeping Dogs har punkter som strålar... men det är två saker som drar ner betyget kraftigt. Avsaknaden av olika slut plus att att spelet därmed också i stort inte får mig att känna mig särskilt villig att spara det i min samling (p.g.a att det bara känns som ett linjärt äventyr som man kan spela en gång och sen slänga åt sidan) är dom två punkterna som ger spelet dess låga betyg.
 
Två och en halv dödsstjärna av fem möjliga.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0