Naruto - loving it and hating it

 
 
 

Ååååh, jag blir GALEN!!!

Alltså, för länge sen förälskade jag mig i Naruto-animen och jag följer den än idag. Jag älskar den verkligen till döds! ..  men ibland så blir jag så pissed off på takten som avsnitten släpps i...
 
Jag vet att dom gör det för att mangan ska hinna före, men seriöst.. att behöva vänta en vecka för att se ett kort 20 minuters avsnitt och sen upprepa proceduren om och om igen är sååå jävla drygt, särskilt när det kapar av avsnitt mitt i strider eller andra betydelsefulla moment och man bara skriker ut sin frustration!!!

Det kan liksom tyckas att ett enda avsnitt gör jack shit för storyn.. man hinner typ se nån ta på sig ett par skor och sen är det slut.. och så måste man vänta en vecka igen.. åååh SUCK!
 
Det får serien att verkligen slääääpa sig fram i långsam takt och gör mig irriterad och ilsken.. *MORR*...
 
Därför har jag ofta låtit flera veckor (ibland månader) gå för att liksom ha lite att se när jag väl kommer tillbaka till serien, men just när det är som mest spännande och man är som mest inbiten i storyn (som nu typ) ja då blir det här väldigt påtagligt och...... IRRITERANDE!!!!!!.
 

Och sen alla dessa jävla flashbacks......

 
 
 
Det drar ut på tiden och slösar dyrbara minuter till synes helt i onödan när det faktiskt bara är 20 minuter per avsnitt som det handlar om.
 
Jag förstår att man vill knyta an till känslor som uppstod en bit bak, men jag behöver egentligen inte veta vad personen kom fram till i förra avsnittet, jag har redan sett det, så dåligt minne har jag inte.. ..... åh, så ofta som jag har sagt till mig själv "men JAA, vi har redan sett det här, get on with it!!" ..
 
Jag menar, okej... jag är egentligen den sista att klaga på flashbacks då jag lever mig in i storyn som en galning och vill alltid veta motiven, känslorna, resonemangen, varför man kanske ändrar sig, etc etc.. jag äter upp allt det girigt..... MEN ... tillochmed för mig går det ibland för långt i Naruto.. och särskilt Naruto Shippuden, där dom har tagit det till det extrema.
 
Ett avsnitt kan se ut såhär.. (och jag skojar inte) .. typ "titel, flashbacks från förra avsnittet, slåss i två minuter, prata lite, fler flashbacks från jättemånga avsnitt sen, prata lite mer, en avgörande flashback, nån vänder en fight, creditroll"
 
Ändå är man hooked och har varit det i dryga tio år nu.
 
Jag menar, egentligen är allt det här bara smågrus till problem, jag älskar Naruto and it is my one constant in this world.
Serien verkligen manipulerar tittarens känslor och plockar på alla nervtrådar på ett mästerligt sätt....
Det finns flera avsnitt där jag har rörts till tårar.. jag skojar inte, real tears! ... (bl.a third hokage's begravning) .. och jag ångrar inte en enda minut som jag har följt serien. :)

Det är bara det att.. ibland undrar jag hur jag har orkat hänga med så länge och inte gått under av min egen frustration...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0