AYA Beach Club - fuckin eeyh!!

 
 
Beachen... brudar.. (rättelse; MYCKET brudar).... svettigt.. dans... unts unts...  folk.. mingla ... AYA beach club is the fucking shit!! :O
 
I helgen har det varit hamnfestival i nynäshamn med mycket folk och sånt som lockar under somrarna; sol, hav och packade uteserveringar.
 
Något som dock har påverkats av detta mest torde vara nattklubbscenen, som, för ett litet ställe som nynäshamn, fullkomligen blommar ut i alla färger och håller på till långt in på småtimmarna.
 
Ett ställe som är av särskilt stor vikt är Aya Beach Club som jag besökte för första gången igår... and let me tell you... det var helt fantastiskt. :O
 
Om vi börjar från början.
Igår var jag och en polare nere i nynäs för att testa ett nytt ställe. Vi hade tröttnat på att återvinna the same old lokala hak eller att försöka drista motivationsdödande långa resor in till stan, och det vi fick var en upplevelse som heter duga.
 
Vi skulle ner och träffa två tjejpolare, en från nynäs och hennes syrra som kommer från VH, som redan befann sig på plats och väntade in oss. Låt mig säga att innan vi kom ner så var mina förväntningar nerskruvade rätt mycket (vilket i slutändan skulle visa sig, som det så ofta gör, vara en bra sak) främst på grund av två saker.
 
För det första har jag hört av vissa elitistiska personer att aya skulle vara ett "dåligt" ställe. Jag vet inte riktigt vad experterna har syftat på när dom har använt ordet dåligt, om dom kanske har sett på aya som vi från haninge ser på exempelvis china station; okej för att gå in o ta en öl eller två, men att hänga där hela kvällen ger en ganska lodig stämpel.
Men i efterhand så börjar jag ana att det kanske mer handlar om det här med att aya kan måhända framställas som en köttmarknad med alldeles för ungt folk för att äldre personer (läs, folk i min ålder, kring 30) inte ska skämmas öronen av sig och känna sig som pedofiler i sandlådan.
 
Den andra aspekten som gjorde att jag inte direkt tänkte mig en askul kväll var tiden; jag hade varit i rudan tidigare på kvällen och dragit hem och vänt för jag skulle byta om, och allt sånt drar ut på tiden; särskilt när det handlar om att ta sig till ett så avsides ställe som nynäshamn.
Jag menar, vi stack från jordbro med halv elva tåget, vilket gör att vi kommer till nynäs 23:10, alldeles för sent i min mening. Klart, det är inget race och jag behöver inte gå o lägga mig efter bolibompa, men det hade ju varit kul att kunna spendera lite längre tid på ett ställe innan man måste börja jaga sista nattbussen, som från nynäs går 00:50; efter det är man kompromisslöst fast i hamnstaden tills första morgonbussen går; 04:nånting.
 
Hursomhelst, efter att ha trevat sig fram i industrihamnen och försökt loda oss rätt (vi hittade rätt genom att stalka några unga tjejer som såg märkbart felplacerade ut bland containrar och påfartsramper), så hittade vi slutligen fram... och vad som mötte oss slog oss med häpnad.
 
 
 
 
Det var som om någon hade tagit stureplan, lyft upp det med rötterna och planterat det i en kruka vid havet...
 
 
 
 
Inte för att jag är särskilt lockad av stureplan med sina hutlösa priser och trånga lokaler.. eller ens speciellt betagen av hela konceptet med stekning, plastbimbos, att mäta inkomst-kukar och att jaga som katt efter möss (you see what i did there!?^^), men jag blir fascinerad av att finna ett sånt här ställe med kokande nattliv ute på landet.
 
Det första som slog oss var hur SJUUKT mycket brudar det var där. Om det var som en bieffekt av hamnfestivalen eller om det alltid är så mycket tjejer där, vilket min polarinna från nynäs proppsade på att det självklart alltid är (för att få dit mig fler gånger, gissar jag), vet jag inte, men för första gången i nynäs fick jag tunghäfta.
Och min polare.. min stackars polare ^^ .. som har väldigt lätt för att bli förtjust i första bästa pretty face..... jag trodde han skulle svimma. :D
 
Det var fullt med folk, men även mycket sittplatser som kompensation; barer i typ varje hörn och ett packat dansgolv för den som ville skaka sina lurviga.
Jag likställde det med fördel till ett gröna lund för raggningssugna personer. Man visste liksom inte var man skulle börja.
 
Under hela kvällen delvis satt jag och snackade, ölade och hade helkul med mina kompisar, delvis så gick jag runt och bara tog in intrycken från alla håll och kanter. Träffade även på en annan tjejkompis som jag inte visste skulle vara där. :D Let me tell you, så kul man skulle kunna haft där.
Dock så kapades kvällen kort då, självklart, tiden går fort när man har kul, och rätt som det var så var det dags att leta reda på den där jävla nattbussen.
 
Ett ganska abrupt slut på en awesome kväll. Vi fick skjuts av en snäll kille som utan tvekan flörtades till att lyda av mina tjejkompisars urringningar ^^ ... men då vi lämnade aya vände jag på huvudet, såg på den lovande färgsprakande uppenbarelsen som lockade på mig att snart komma igen och inom mig lovade jag att definitivt göra det inom en snar framtid. ^^
 
Den där nattbussen hem var ju även den en historia i sig. 848 till Västerhaninge Station (för att där byta till 893) från Nynäshamn tar 120.000 år!! Den ska verkligen ut och besöka alla banjohålor i södertörns skogar och sick-sackar sig fram i snigelfart. Då tågresan mellan VH och Nynäshamn kan på sin höjd ta 20, 25 minuter, så tar bussen över en timme (ÖVER EN TIMME!!) på sig att vingla runt i natten och förnöja sig med att leta upp varje litet busstop i butt-fuck nowhere.
 
Nåja, det var en kul kväll iallafall. :) En kväll som ska och MÅSTE upprepas. ^^
 

Okej, för att ni haft sånt tålamod och läst igenom den här texten...
 
 
 
 
Bjuder på den ;)
 
Nu får ni alla ha ett trevligt fortsatt slut på helgen och så möter vi nästa vecka med friska tag! ^^

(en annan har ju två veckors semester kvar dåra, men aa)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0