Videoklipp, Trädgårdsrocken och Piratebays jubileum

 
Så.. nu kommer några videoklipp som måste förklaras lite innan ni kommer förstå dom. ^^

Jag har en kompis som heter Malin och vi har lite roliga konversationer ibland. ^^ Bland annat så älskar vi att hacka på våra olika säregenheter. (läs: HON älskar att hacka på MINA säregenheter ^^)
 
Bland annat kan nämnas att jag över dom senaste två åren har samlat in pantburkar från olika ställen; i stort sett överallt där jag träffar på dom. Tanken bakom detta är att man ska kunna ha som en buffertzon att ta av om man inser att man behöver pengar i all hast.
Exempelvis om alla ens pengar är slut, men oupps... du glömda att betala den här räkningen; dvs det är alltså tänkt att burksamlingen ska funka ungefär som en nödfond.
Då kanske ni undrar "Men varför måste du samla burkarna på hög, Kent? (eller ja, i kassar) Whats the big deal? kan du inte bara panta dom och ha pengarna som en nödfond istället?"
 
Jovisst skulle jag kunna göra så, men jag har upptäckt att burkar är vanisnnigt mycket svårare att slösa av ifall man helt plötsligt vill impulsköpa nånting. Att ha pengarna i burkform gör att jag inte pallar att gå och panta allihop bara för att få pengar till att köpa nån skitsak; det är ett felsäkert system där min lättja vaktar mot slösande. :D Coolt va!?

Aja, av nån anledning så tycker min kompis Malin att jag är konstig som gör det här och ger mig gliringar om det emellanåt. Vilket inte gör mig så mycket. ^^
 
En annan sak som hon älskar att hacka på är det faktum att jag en tid efter att jag slutade med min LCHF diet, fortfarande endast åt köttbullar och broccoli; vilket var helt okej enligt LCHF, men inte okej enligt Malin. Hon menade att det var galet att jag åt samma sak dag ut och dag in då man måste variera, och förmodligen så har hon väl rätt till viss del... men jag var lat (än en gång ^^) så för mig spelade det ingen roll.
 
 
Nåväl... döm av min förvåning och följande gapskratt när jag får den här videon skickad till mig på Facebook.
 
 
 
 
 
Det jag fick ut av detta samt en påföljande konversation med Malin var att hon tydligen försökte reta mig genom att sabba en fullt pantbar etikett, varpå jag frågade henne hur skadad hon trodde jag var och att hon för min del får klippa sönder vilka etiketter hon vill. Bara för att jag samlar på burkar och flaskor så betyder det inte att jag är en sån fanatiker att jag gormar över en flaska. ^^

Nåja, det gick inte ens riktigt som hon hade tänkt sig då videon gjorde mig så jävla full i skratt att jag beslöt mig för att jag skulle hämnas.

Sagt och gjort.
 
 
 
 
 
Självklart blev resultatet ett lika mycket "tummen upp" från hennes sida som föregående video hade gett mig skrattattack.
 
Men så är vi. :) vi älskar att retas och sånt här livar upp dagen med oberäkneliga, men välkomna överraskningar.
 
 
 
... och ... på tal om överraskningar...
 
 
I över ett års tid (om inte mer) har jag fått höra av min syster att hon jättegärna vill att jag ska komma och bada med henne och hennes familj. Jag är en badoholist; jag kan vara ute i timtal.. och jag träffar inte min syster särskilt ofta när hon har fullt sjå med sin familj och jag å min sida har MITT liv att leva, vilket är beklagligt om än naturligt.
 
Hursomhelst så tänkte jag faktiskt göra slag i saken och överraska henne för en gångs skull vid ett tillfälle som jag nästan garanterat visste att dom skulle vara vid stranden.
Hon visste inte att jag skulle komma och jag hade kameran med.... det här var resultatet..
(Kolla gärna i HD, 1080p)
 
 
 
 
 
Jag är så glad över att jag fick hennes reaktion på kameran. :D Jag kan inte tro att hon nånsin hade anat att jag skulle orka drista mig till att komma upp till Kallhäll och sen att göra det utan att bestämma något med henne... så.. där fick jag henne allt!! ^^
 
 
Nu är det inte långt kvar till sommaren är över, så vi får se vad som händer dessa sista veckor. Tanken var att jag skulle börja jobba nu den 12e, men det kommer inte att gå då jag måste få det godkänt av min handledare på Jobb & Utvecklingsgarantin först, och hon kommer tillbaka från sin semester först den 19e, så lite mer ofrivillig semester har vi allt. ^^

Ikväll är det lillördag och jag vet inte riktigt vad som händer.... men fredag och lördag är däremot bokade. För det första så har min kompis, samma Malin faktiskt ^^, skapat ett evenemang på facebook som ska vara nu på fredag, ett evenemang som heter "Parkhäng" ... jag gissar att det blir det vanliga, grill, bad och chill vid rudan; simpelt men ändå awesome!
 
Sen på lördag är det Trädgårdsrocken i Tungelsta och jag funderar på att dra dit på dagen och kolla vad det handlar om; NÅN gång måste man dit och kolla då det faktiskt är ett rätt stort lokalt evenemang. :) Kan vara kul.
 
Vidare på lördag så är det även 10årsjubileum för Piratebay och även det låter lockande... tydligen ska det hålla på fram till 03:00 på natten vilket gör att man kan komma dit efter rocken.. och Malin (igen, samma Malin^^) ska faktiskt vara funktionär där. ^^

 
Så fullspäckat hela helgen!
 

Sista sommardagarna ska avnjutas till fullo!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0