Attitude Adjustment


Näepp, det är nog fan dags för en smärre attitude adjustment. Jag ska försöka bli trevligare när jag går ut på krogen.
Jag var det förut, för kanske typ ett år sen eller så. Då var jag nästan alltid "Glad-Kent" på krogen. Nu känns det mera som om jag inte hinner bli sams med en person innan jag börjar bråka med en annan.
Och ofta via den där jävla mobilen.

Mycket har att göra med ens egen attityd, och särskilt när man har intagit alkohol. Alkohol förstärker alla känslor och blåser upp dom i proportion till den stigande mängden alkohol.
Omdömmet påverkas också. Om man känner sig lite förnärmad men i vanliga fall skulle hålla tyst om det, så gör alkoholen saken tio gånger värre och man korsar gränser som man annars inte alls skulle ha korsat.

En mobiltelefon blir då därmed egentligen ens värsta fiende, då mottagaren av SMS (som jag föredrar att skicka) inte på något sätt kan läsa av ens humör då tonläge är icke-existent när man inte hör rösten på den man pratar med, så mottagaren i fråga har ingen möjlighet att avgöra om du skämtar, är sarkastisk, är sårad, är förbannad eller någon annan labil känslostämning.

Personligen är jag trött på bitterhet och negativitet. Jag är trött på att bli förbannad och tjurskallig.
Därmed beslutet att bli trevligare.
Det låter väl bra? :)


Så... har ni några tips?? ^^



Kommentarer
Postat av: monstertruck

Glöm inte att ibland är ilska befogat. Att vara ovän kan vara smärtsamt men likväl behövligt.är man vänner så hittar man tillbaka till varandra. Att be om ursäkt kan många gg vara lättare än att förlåta

2012-07-23 @ 02:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0