Retraction


Jag försöker alltid att skriva så sanningsenligt som möjligt i min blogg. I min iver kan det dock ibland gå till överdrifter och har man otur o läser min blogg när jag är riktigt nere, deppad eller sårad eller bara allmänt jävlig så kan de råka sig att man läser saker som inte riktigt stämmer.

Självklart var jag kär i mitt ex. Ja, nu kan ju många här dra den slutsatsen att hon har hört av sig i ren bestörtning p.g.a de hon läste angående mitt lilla melodramatiska inlägg som jag gjorde för några inlägg sedan, om att jag "aldrig" nånsin har varit kär.
Och mycket riktigt så har hon gjort det. Jag tar härmed tillbaka mycket av det jag skrev; väldigt mycket var ren och skär lögn.
Dock var det inte medvetet. När jag skrev det så var jag inte direkt den gladaste hästen i hagen och kände som att det inte fanns något hopp för mig; jag kände mig onaturligt kall och cynisk.
Jag såg inte längre det jag en gång kände för henne; jag förträngde den kärlek som faktiskt fanns där tills jag inbillade mig själv att jag faktiskt inte alls har varit kär.

Men det är klart jag var det. Jag kan dra upp hur många exempel som helst angående vad jag älskade med henne och dom är sanna, för jag känner t.o.m när jag sitter och skriver om henne hur det svider lite i mig.

Och nej, fucktards, det är inte magknip :P

Det jag däremot menade med inlägget om mitt kalla sinnelag var att jag har fått en väldigt hård och avståndstagande ställning till kärlek EFTER att jag gjorde slut med henne.
Alla som kom därefter (typ två stycken ^^) höll jag medvetet på avstånd för jag vägrade binda mig igen. Jag var inte mogen för det ännu och det har bara känts fel.

Delvis så trivdes jag med singel-livet.
Och delvis så var dom inte hon....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0