Porrpung och sugande kvällar


Well, that's another one for the record books, i guess. Sugande kvällar börjar oroväckande nog bli en vana för mig.

Orkar inte dra det i detalj nu, men låt oss bara säga att SL:s urusla kvällsschema för pendeltågen kombinerat med en fittig backslick vakt på krogen gjorde min kväll lagom sugig. Ville dansa järnet och röja, men icke. Det gick inte, sörrö.

Så jag drog hem. Igen. Jaja, jag fick iallafall se stan. Igen.

Och när man försöker få tag i polare som kanske har lust att göra nåt, ja då är dom inte i stan eller så ligger dom o sover eller så SKA dom strax sova eller så har dom inga pengar... bla bla bla, samma visa.
Visst, jag har inte heller några pengar; jag har liksom 400 spänn som ska räcka till månadsskiftet, men jag försöker iallafall leva lite. Det kostar liksom inget att dansa.

Fast tydligen så gör det ju det ändå, inte sant?
Jävla inträde. Jävla samhälle där man inte kan få gå genom en dörr om man inte pyntar 140 spänn till nån jävla dörrkollare.

Tjejer började liksom snacka med mig redan i kön också, så man hade ju halva inne. Säger vi. ^^ Hur kul hade det inte blivit på dansgolvet då?

Men sen kommer grisvakten och bah "näe, du kanske kom hit fem minuter innan listan slutade gälla, men nu är klockan tio över."
Jamen vafan, jag har ju stått i den här jävla snigelkö:n hur länge som helst för att ni sa det! Ni sa att kö:n gällde alla som stod på listan så det är ju tack vare er som jag har stått och frusit arslet av mig här.
Hans motargument var nåt om nån busschaufför som inte skulle släppa på folk om dom inte stod vid hållplatsen i tid; jag vet inte, fattade inte hälften.
Eller så gjorde jag det, men orkade inte fatta RELEVANSEN(!) i sammanhanget, eftersom krogen inte hade fyra hjul och förväntades vara nån annanstans om fem minuter.

Näe, här ska vi paxa alla brudar för oss själva. Jävla stureplans-creep.

Fan, jag hade ju rakat pungen också; första gången på ett bra tag. Han hade ju fått ett helt jävla Gandalf-skägg, men nu är han len och fin porrpung. Vad fick jag för det? En tur och retur resa till fabulösa Stockholms innerstad by night and frozen over. *suck*

Nåja, får väl se vad som händer ikväll när rave-kenta fyller år. Tydligen har dom abonnerat hela jävla China Station. Kanske blir roligare där. Får se.

Nu ska jag sitta och ojja mig åt min träningsvärk efter gymmet igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0