Har du någonsin lyssnat till tystnaden omkring dig?




Har du någonsin bara stannat upp och lyssnat till ljudet av ingenting? .. Det gjorde jag idag och jag ska säga att det var fan värt det.

Det var en solig söndag (idag) som efterföljde en sönderpartad helg med röj hit och dit. Min hjärna var all over the place; tankar skenade och jag hölls igång med konfliktmässiga känslor som ångest, trötthet, upprymdhet och tacksamhet.

Jag vet inte vad ni tycker, men ibland kan sådana känslor vara enormt stressingivande. Att ständigt hålla hjärnan igång med stressmoment blir en vana som gör att kroppen, sinnet eller själen if you will, hålls orolig och förblir sådan. Jag misstänker att det är en liten bäck som till slut eventuellt kan mynna ut i någon av dom där floderna som heter "Utbrändhet" eller "Depression".

Hursomhelst så orkade jag inte att göra nånting. Jag hade tänkt träna, men det fick bli på måndag istället. Samtidigt borde jag göra något. Vad skulle jag hålla igång mig med? Vad kunde jag göra? Hmmm....

Jag vet inte hur det började, för jag var inte trött eller så, men helt plötsligt inser jag att jag sitter och bara lyssnar på tystnaden och ler som ett fån. ^^
Solen sken in genom fönstret, fåglarna flög förbi utanför... och jag kände att tiden som jag gav mig själv fick stressmomenten att bara rinna ur mig.
Så mentalt tillfreds har jag inte känt mig på länge och den stilla friden var väldigt rogivande.


Jag har hela tiden alltid försökt hålla mig sysselsatt med något, distraktioner som upptar mitt fokus, vare sig det är att spela spel, dansa, chatta, träna eller whatever. Men nu, för kanske första gången på länge, så insåg jag att man behöver fan inte ha något att göra hela tiden och jag tror nästan att alla skulle må bra av det; att bara göra ingenting och lyssna på tystnaden; dricka litervis med harmoni i form av frånvaron av folk, ljud och distraktioner.

On a sidenote så har det varit en riktigt lyckad helg med röj, dans, kanske en gnutta mer alkohol än jag var inställd på, sköna polare och finfina brudar. :)
Mer sånt! ^^

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0