Att sova


Jag gick o la mig strax efter tolv igår, och borde ha kunnat ta mig ur sängen vid nio som jag planerade. Det är fan nio timmar mellan och ger en vanlig människa mer än nog med sömn.

Liktförbannat så väljer jag att snooza i en timme när jag hör klockan.


Det fick mig att fundera litegrann.


Många har säkert hört det här konstaterandet:

"Herregud, vi sover bort en tredjedel av våra liv"


Ooooooh, scary. Men vet ni vad? Jag har kommit på en flipside till den där realiseringen.

Tänk efter...

Vad finns det som är värt att se klockan 3 - 4 på natten?
Vad har öppet klockan 3 - 4 på natten? (ej medräknat helger)
Varför gäspar vi mer på natten?
Vad är det som gör att vi älskar att sitta ute i gräset en strålande varm dag, men drar oss för att sitta i samma gräs en lika varm natt?

Vi som människor är dagsvarelser, oavsett vad festfolket säger.
Det är inte en sån jävla stor grej att man sover bort en tredjedel av sitt liv för det är, när allt kommer omkring, fullt förståeligt och helt naturligt.

Nu ska jag fortsätta hålla mig sysselsatt på den här sysselsättningen.

Adios


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0