Min framtida tatuering


Vädret är fan all over the place just nu. Sol ena dagen, regn andra..

Äh, varför klaga? Det är väl i runda slag vad man kan vänta sig av Sveriges klimat. Det brukar vara så varje år. Som regel följer vädret NÄSTAN alltid detta mönster: Det är stekhett och soligt i Juni, sen blir det regnigt, uppehåll och markant kallare i Juli och slutligen får man en liten tröstvärmebölja i Augusti (om man har tur) innan löven börjar falla och man helt byter årstid.

Trots att bovärdens grabbar var hemma hos mig förra månaden och fixade min balkongdörr som älskar att släppa in tvesjärtar och ge dom boplats mellan sina fönsterskivor, så såg jag en av dom jävlarna igår igen. Vafan, jag trodde det var överspelat nu! >:(
Först var det riktigt äckligt att se dom krypa och ringla innanför fönstren när det var mörkt och man försökte kolla på film... men sen tröttnade jag på att vara grossed out och brukade släppa persiennerna på dom när jag inte hade något att göra. Mmmm, på äkta 3-årings manér. Jag har inte sagt att jag är vuxen.
Men dom var alltså här och gjorde sitt bästa för att täta listen och ge mig en bromsarm, som dörren verkligen behövde.
Dock gjorde det alltså inget. Såg som sagt en tvesjärt där igår igen, fast det KAN iofs ha varit en som var där innan; en sjusovare som vaknade upp först idag och sömnigt insåg att "oj, vafan, var é alla?" innan... SPLATT! .. flugsmällan bragde den om livet.

MINA TATUERINGS-DRÖMMAR

För några veckor sen var jag hos Richard och såg på när Jorge tatuerades. Det var en intressant upplevelse. Har aldrig varit med om det förut, men nu fick jag se hur de går till.
Efteråt fick även jag testa på att bli gaddad (alltså, utan färg... endast för att jag skulle få känna lite hur det känns).
Richard drog ett simpelt streck med nålen utan färg och jag spände mig i förväntan på helvetets alla kval... och blev förvånad när han sa att han var klar och frågade hur det kändes.... jag bah "Va? Har du gjort nånting? Skojar du med mig?" ^^

Summan av kardemumman är att det inte verkar göra särskilt ont, eller, iallafall kanske inte riktigt lika ont som JAG hade förväntat mig. Men det är klart; man ska sätta sig under nålen i en femtimmars-sittning innan man egentligen kan uttala sig om den saken på riktigt. ^^ Jaja, vi får se. Jag är iaf jävligt sugen på att gadda mig det här året och jag vet vad jag vill ha för motiv...

Redo? .. okej...

En riktigt förbannad jävla evil orm! En orm som liksom bryter sig ut ur huden och väser med en hatisk blick och är fruktansvärt agressiv. Alltså, nu snackar vi inte "vääääääs, jag är arg" och inte heller nån typ av kinesiskt inspirerat motiv.. utan nu snackar vi riktig Alchemy Gothic-stil och "KOM HIT BARA SÅ SKA JAG FAN HUGGA DIG OCH NJUTA AV VARJE SEKUND SOM DU PLÅGAS AV MINA GADDAR I DITT KÖTT!" ... En riktigt ondskefull orm som på äkta fantasy sätt har stark färgmättnad, djupgröna färgskimrande fjäll och ser väldigt levande ut med blixtrande gula ögon och gift droppandes från huggtänderna.

Alltså, jag har värsta bilden framför mina ögon. ^^ Det är så svårt att förklara med bara ord. Det mesta man ser är typ huvudet som bryter sig ut och därav blir också huvudet förstås 90% av hela bilden. ^^
Jag har inte beslutat än om jag vill ha den rakt framifrån eller lite snett ur profil, men jag vet att jag vill ha den på högerarmen och den får gärna vara lite större än vanliga futtiga smågaddningar som diskreta personer vill ha; dock undviker jag att gå överbord med sleeves eller ens alltför långt på baksidan av armen.

Jag har även några grundkrav:
* Ormen måste vara symetrisk. Alltså, den får inte vara alltför extravagant med typ åtta ögon och trettio huggtänder; det ska fortfarande vara en normal orm med två ögon och ha två elaka gaddar i överkäken (dock kan eventuellt fler småtänder synas; än så länge oklart, men hörntänderna ska iaf vara i fokus).
* Den ska vara grön, gärna med en häftig iriserande färg som liksom glänser i olika nyanser.
* Den MÅSTE spegla ren ondska och agression; betraktaren ska se på den och uppriktigt sagt bli rädd och liksom känna att ormen talar till honom, typ "Passa dig, jag är en farlig jävel. Ge mig en enda ursäkt och jag kommer att slita strupen ur dig"

Men utöver det är jag öppen för förslag och kreativitet. ^^

Nåja, det är än så länge bara en tanke jag leker med, då jag varken har råd eller tid just nu för en tatuering. Men jag .. som sagt... leker med tanken. ^^


Här är några bilder, först på hur jag hade tänkt mig att motivet skulle kunna se ut.





Det här är självklart inte riktigt hur jag föreställer mig just MIN tatuering, men jag ville visa hur jag menar med att "den kommer ut ur huden". Dock är dessa ormar ganska tama, nåt som jag absolut INTE vill att mina ska vara.
Jag menar, dom flesta här ser bara ut som ormar som gapar. Man ser inte riktigt ondskan i deras ögon eller intensiteten.

Försökte även hitta några bra bilder på riktigt jävla farliga ormar ^^ men det är svårt att hitta bilder som överrensstämmer med min egen vision.





Att huvudbilden visar just huvudet och hur den bryter sig ur huden, gör att man slipper eventuella koncept där den ringlar sig runt armen eller sånt, då jag föredrar att ha motivet på en plats, dvs högra överarmen. Lite tamt kanske, men det är så jag vill ha det.

Nåja, nu ska jag iväg. Måste hoja till MC nu.

Laterz potaterz ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0