Mammor går fetbort


Nu ska jag vara lite taktlös och okänslig, så ni får förlåta mig, men jag bara måste skriva av mig det här medan jag fortfarande kommer ihåg det.

Mammor går fetbort för mig.
Seriöst. Jag tycker mödraskap på något sätt suger musten ur sexigheten till en viss del.

Okej, innan jag fortsätter så vill jag bara påpeka att det här är inget personligt menat nu, jag har många tjejkompisar som är mammor och jag älskar dom som fan och ingen av dom är osexig på nåt sätt (deras gubbar lär ju definitivt inte tycka det ^^). Dom är alla underbara så detta är inte menat som personangrepp eller smutskastning.
Ni mammor som läser, känn er inte utpekade nu. ♥ Ni är nog redan lyckliga och behöver inte mitt godtyckande; jag bara skriver av mig vissa generella och ytliga åsikter. Låt de rinna av er bara, för dom gäller inte er specifikt. Detta är bara en generell belysning över hur jag ser den allmänna versionen av dagens mamma och hennes sexighet i relation till hennes status som mor.

Alltså, hon kan vara hur sexig som helst, ha enorma tuttar och den där timglasformen, blonderat hår (stereotypiskt, jag vet; varken särskilda kroppsformer eller blondiner är särskilt synonyma med rå sexighet, men jag kommer bara dragandes med stereotyper nu som exempel, så häng bara med) läckert leende, ögon man kan drunkna i och en personlighet som får en att smälta.

Kommer denna tjej helt plötsligt dragande på en vagn där hennes yngel ligger nerstoppade, ja då blir hon genast till Birgitt, 48 år från Norr Mälarstrand som är förbrukad och har sett sina glada dagar komma och gå.

Jag kan ge ett exempel. Säg att man blir plötsligt uppvaktad av en snygg tjej. Hon börjar lägga an och stöta på en och man är definitivt inte motsträvig. Hon ser bra ut, hon är ung, fräsch och har klass.
Sen kommer det fram att hon redan är morsa.
Det är nånting... jag kan inte sätta fingret på exakt vad... men det är iallafall nånting då som direkt tar udden ur det hela; man blir lite anti; liksom.. leendet som kom så naturligt känns med ens så ruskigt stelt och halvhjärtat.

Killar som känner igen det här, ge gärna er synpunkt på saken; jag är intresserad av att få reda på om det bara är min personliga smak eller om det finns en större övergripande fallenhet för den här typen av reaktion bland oss män; liksom dom flesta tjejer t.ex gillar vältränade killar, osv.


Varför är det såhär då? Värför känner jag såhär?
Inte fan har jag valt att ha den här åsikten; det finns nog många tjejer som jag hade blivit lycklig med om jag bara hade kunnat släppa de faktum att dom redan var belastade med ungar.

Jadu, jag vet inte riktigt.. Jag skyller inte allt på det, men det kan iallafall ha NÅNTING att göra med genetiskt betingade beteenden. Liksom, på samma sätt som kvinnan är kräsen när det gäller att hitta en fräsch och motståndskraftig (biologiskt sett; bra immunförsvar och sånt shitt) hane att avla sin avkomma med (han ska ha fast häck, massiva muskler och vara manlig i sin utstrålning, etc) så tror jag det är på samma sätt för killar, fast på ett annat sätt; dvs hon ska inte redan ha barn, för då är hon paxad, använd, har nån annans bagage, osv...

Men visst kan väl morsor vara sexiga..? .. mja, jo förmodligen.. i don't really know... på sitt sätt kanske. Men just det faktum att hon redan har fått barn sätter käppar i hjulet på dom tankegångarna som annars hade kommit så naturligt; dvs man har överlag ingen chans att starta den första familjen från scratch med henne. Man ska liksom behöva vara tålmodig med hennes ungar, ta hand om individer som inte annars hade varit ens eget ansvar, osv.

Nu låter jag säkert som ett kallt monster, och visst; om jag är det för att jag tycker att mödraskapet gör en tjej mindre sexig, fine. Jag är iskylan själv. Det är iallafall en åsikt som jag kan stå för.

Sen kanske jag hade haft en annan syn på det hela om jag SJÄLV hade haft barn, det tvivlar jag inte på. Men nu befinner jag mig inte i den situationen och kommer förmodligen aldrig komma dit; så många tjejer som jag förmodligen har avskräckt med den här texten nu.





Aja, nu är jag som jag är; barnfri och hungrig.

Like me? = Awesome!
Don't like me? = Eh, that's life

DING!

Nu är pizzan klar, btw.

Hej do ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0