Glad andra advent






Glad andra advent, gott folk! :) Vad har ni haft för er?

Jag var på dop och fick se jakan-släktens nummer 3 falla in i Guds led. ^^ Utan större krusiduller kan jag ju säga att det var en fullständigt awesome tillställning, med tanke på att det var exakt samma procedur som varje gång någon av deras döttrar döps. ^^
Samma tipsrundor, samma schemalagda presentmottagningar och samma folk. XD Det börjar kännas som en tradition.

Utöver detta så var jag hos Tony och Hanna igår. .... strax efter SCI FI MÄSSAN!!!! :D
Jag var där och fick träffa Michael Shanks!!! :D Jag fick prata med Michael Shanks!! :D Jag fick skaka hand med Michael Shanks!!! :D

OCH .. JAG ... TOG BILD... MED MICHAEL SHANKS!! ^^


OBSERVERA BEVIS NEDAN:







AUTOGRAFEN:







Så jävla awesome !! ^^




Mer från mässan:





Star Wars reaction time:

BOBA FETT: Kills you instantly!!

IMPERIAL STORMTROOPER: "Huh!?"









Nordens stolthet! :D










R2-D2 väcker för första gången känslor i mig som inte ens jag själv förstår mig på... ♥










Inte för att jag har en My Little Pony fetish, men de här är by special request.

Mmm, just det.
Du vet vem du är och till dig säger jag; du trodde att sci fi mässan bara var för "nördar" ... tss.. fail!!!!
In your face.









Senare samma dag hos Tony.




Jag vet att vissa saker är förutbestämda av naturen:

* Solen lyser på dagen
* Människan behöver syre för att kunna leva
* Michael Shanks kickar ASS i Stargate SG-1

och..

* Jag är alltid, alltid... ALLTID Luigi i Mario Kart


Vet dock inte varför det har blivit så. Det började för länge sen när jag, Macke, Skoog och Emil körde Super Mario Kart till Super Nintendo i mellanstadiet och skulle visa vem som ägde. Jag minns det som igår. Jag var Luigi (eller Yoshi eller Koopa Troopa om man inte fick välja sin favorit), Macke var alltid Toad, Skoog var Koopa Troopa och Emil... hmm... ja vemfan var Emil för nån? ... Donkey kong jr? nej... Yoshi? tror inte det... Mario?.. hmm, kanske... äh jag vet inte.

Macke körde oftast bäst, tätt följd av mig som vann nästan lika många gånger. Sen kom Skoog en bit efter och Emil körde oftast .. mindre bra. (Fast han blev bättre när Mario Kart 64 kom ut några år senare^^)

Mario Kart är ett väldigt särskilt spel för mig.. överröst av minnen och barndomskänslor. Särskilt Super Mario Kart; det absolut första i serien.


Oj, varför kom jag in på det här nu?

Kanske för att vi nyss såg en bild på mig, Tony och Hanna i Mario-huvudbonader. Jorå, kart-turneringar körs fortfarande fast man kommit förbi 25-strecket, men nu är det Mario Kart Wii och Tony är Mario, Hanna är Yoshi och jag... jag är självklart Luigi!! ^^ Wouldn't have it any other way.


Okej.. nu måste jag vika lite tvätt.. den är nog skrynklig eftersom den legat ett tag i korgen för att jag har varit för lat för att vika i tid, men vafan... ^^ skitsamma.

Vi hörs, och än en gång:
Glad andra advent på er! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0