Överdriven Immigration, Misslyckad Integration



Jag tycker det är askul att se en svart politiker som är invandrad från Gambia sitta och diskutera med en (yugo) slav på gräsrotsnivå om hur sveriges regering har misslyckats med invandringspolitiken.

Till och med dom som ÄR invandrare säger att det är skrattretande hur man som svensk inte får prata om sin egen invandringspolitik utan att bli stämplad som rasist, och han har så rätt, för det är ju sant!
Att skruva på kranen på full kraft hjälper ingen, men i det svenska samhället så är det tabu att ens prata om invandringspolitiken på annat sätt än att höja den till skyarna. Gör man det är man direkt rasist, och det sa den här killen från gambia också.
Jag lärde mig mycket idag genom att lyssna på honom.

Saken är den att i sverige så har politikerna bestämt att vi ska IMMIgrera med full kraft, utan att ens inse att vi inte har den kunskapen som krävs för att på ett godtyckligt sätt kunna INTEgrera folk på rätt sätt.
Gambianen tog upp Finland som ett bra exempel. Där släpper dom in väldigt få invandrare eftersom dom vill hålla en balans. Tar man in mer än man klarar av så skjuter ju bara arbetslösheten i höjden, det vet alla.
Om sverige hade använt finland som mall så hade man kunnat hålla hålla standarden på sveriges arbetsmarknad på en någorlunda bra nivå och den mörkhyade politikern sa även att det är lönlöst att ta in folk från andra länder så mycket som sverige gör när det inte finns nog med jobb åt dom som redan bor här.

Och vet ni vad, han har fan rätt.
När man är arbetslös så märker man det vädligt starkt inpå knutarna hur regeringens fortsatta invandringspolitik har misslyckats.
Vi satt och snackade en hel del om det här idag på mötet om arbetssökande och praktik när vi gled in på ämnet om invandringen, och det roliga är att det inte var någon vit bitter kille som tog upp det här. ^^
Precis innan jag hade tänkt börja mummla om det här problemet, så tog den här underbare gambianen luft i lungorna och berättade hur han hade insett att ingen i sveriges regering ens bryr sig om att ventilera dessa frågor.
Han är fan min nye hjälte. ^^

När det faktiskt var den här politikern som har sina rötter i Gambia som tog upp det här, så inser nog även den mest inbitne vänsteraktivisten att det här är en fråga som inte har någonting överhuvudtaget med rasism att göra.
Jag anser att Sverige ska kunna släppa in invandrare på en liberal nivå, MEN det måste vara en nivå med förnuftiga gränser. Man MÅSTE våga ta sig själv i kragen och faktiskt ha vissa begränsningar och det är det som politikerna skyggar för, då dom är rädda för vad folket ska tänka om dom, för vad media ska tänka om dom, för vad utlandet ska tänka om dom....
Det här har helt enkelt att göra med att vi som svenskar har förlorat kontrollen över vår egen invandringspolitik och låtit det gå så långt att vi inte ens får prata om det längre.

Sverige har ett rykte som vi vill bevara. Det ryktet innefattar i stort sett att släppa in så mycket invandrare som möjligt och sen skita i efterspelet. *Jag kan lova att många av er som läser det här direkt har avfärdat mig som rasist (eller iallafall haft tankar om att göra det) DIREKT då jag börjar prata om att bromsa invandringen och det hjälper bara min sak, för det bevisar hur djupt den här mentaliteten faktiskt sitter i oss*.

Sverige har det inbäddat i sin kultur att vara så toleranta som möjligt och att alltid ha ett gott ansikte utåt gentemot invandrare så att det ska pratas väl om oss. Märk nu, det här kommer från gambianens egen mun, bara så ni vet. Han sa det att han hade rört sig mycket i utlandet i ärenden vad gäller sveriges utrikesfrågor och där sa han kort och gott att man skrattar åt oss och vårt "goda" rykte. Alla vet vart sverige är påväg.

Allt det här började, har jag förstått nu, med Olof Palme. Lyssna nu, jag säger inte att han gjorde fel. Han hade ett gott hjärta som ville hjälpa sina medmänniskor i andra länder.
Visst, more power to him.
Dom som däremot HAR gjort fel är eftertidens politiker som har ihållit den här mentaliteten i invandringsfrågan även när förnuftet börjar banka på dörren då förhållandena runt om i världen har förändrats alldeles för kraftigt för att kunna fortsätta på samma nivå. Alla länder har insett det och har på ett eller annat sätt inlett åtgärder för att minska på invandringen så man inte får mer invånare än man kan ta in. Det är bara logiskt.

Alla... utom sverige ... som fortfarande goffar i sig till höger och vänster för att bevara sitt rykte som medmänniska och räddare i nöden.
Jag skulle vilja skrika i regeringens öron "Det räcker nu. Fatta nån gång att man KAN inte rädda hela världen. Börja se om det egna huset och ta hand om dom som kommit in. Det finns en mängd med folk som redan finns här och är arbetslösa. Göd inte problemet genom att ta in mera. Sänk nivån på immigrationen och satsa på INTEgrationen istället. Våga säga stopp! Fan, have some balls."

När jag sen ser på nyheterna hur regeringen går åt helt andra hållet och börjar UTVISA folk istället (barn tillomed!) så skakar jag ännu mer på huvudet och förstår precis hur fel den blå regeringen faktiskt är för oss.
Utvisa inte, låt dom få stanna. Minska insuget istället.

Att politikerna som styr idag inte själva kan se det som står och liksom skriker framför deras näsor är för mig en gåta. :S

Men när allt kommer omkring så kan vi inte göra något åt det här. För i det här landet får man inte uppfatta det som ett problem. Politikerna värnar om vårt goda rykte, utan att tänka på (1) att det i första hand inte ÄR ett gott rykte att vara puckad, och (2) sen också att det bara stjälper vårt land i andra frågor om vi har en politisk sak som spårar ur fullständigt. Ett maskineri kan inte funka om en kritisk del är trasig, eller hur?

På det sättet så kan jag inte hjälpa att jag småler litegrann över det faktum att SD är dom enda som har ballar av stål och det gillar jag. Dom sätter sig upp mot den här översittarattityden och säger "FUCK U! Vi säger vad vi vill och skiter i vad ni tycker. När ska ni fatta att man inte ens behöver vara rasist för att fatta att de ni gjort och FORTSÄTTER att göra är felaktigt?".
Först och främst, nej, jag själv är inte rasist, det handlar inte om det. (Kolla! jag är till och med tvungen att säga det först innan jag kan ta upp vad jag egentligen menar)
Jag är varken mot moskeer eller anser att "alla invandrare bara begår brott". Sånt är bara frustrerad retorik som förbittrade skåningar från Klippan eller Sjöbo matar sina barn med.
Vidare anser jag inte heller att Sverigedemokraterna faktiskt är riktigt mogna för att styra mitt land. Dom har inte en fullt genomtänkt eller sakriktig politik förutom en någorlunda måttlig justering angående den tabubelagda invandrarfrågan och jag skulle inte lita på att dom skulle vara kompetenta nog för att kunna styra mitt sverige i en bra riktning när det gäller andra saker.

MEN, jag kan respektera dom på det sättet att dom är dom enda som ens VÅGAR ta upp invandringsfrågan. Just för att dom har utvecklat sig från ett invandrarfientligt parti (även om dom försöker städa upp den stämpeln) så är dom, logiskt sett, den enda "underdog" som faktiskt vågar ta upp det här eftersom dom redan är stämplade som rasister.
Och det är ju det som är så förjävla synd. Att börja prata invandringspolitik = rasism.

Ärligt nu, vi har väl för fan rätten att bestämma över hur mycket eller lite folk vi ska släppa in? Som gambianen själv sa, det finns ingen i riksdagen som ser det här och gör nånting åt det; inte ens invandrare av andra eller tredje graden vågar ta den debatten och det är helt sjukt.

Min mörkhyade vän fortsatte elaborera om att för att kunna lära sig av sina misstag i landets styre så MÅSTE det komma en konfrontation med den här felkörda immigrationsfrågan, man MÅSTE få sätta gränser i sin egen politik.
Som läget ser ut nu så har vi inte nog med jobb i vårt land för att ens få det att räcka räcka till dom som bor här. Allt vi har är en kokande arbetslöshet och ett felaktigt praktikprogram där företagen utnyttjar gratis arbetskraft med usel utsikt för fortsatt anställning efter praktiken.

Så ser läget ut idag. DU vet det, JAG vet det .. och jag kan garantera att politikerna vet det.
Så VARFÖR får man inte ta upp den frågan och diskutera en nödvändig nedbromsning av invandringen utan att bli stämplad som rasist???

Nej, det går inte. För svenskar VÅGAR inte det. För vi har vårt rykte att tänka på.... även om det är ett rykte som stämplar oss som inkompetenta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0