BRA dag idag! :D



Nu skiter vi i det här! ^^
Nu skiter vi i att nedvärdera oss själva.
Nu säger vi stopp och belägg åt illvilja och egoism.

Allt som jag har tänkt om mig själv, alla dåliga tankar och det faktum att jag aldrig någonsin skulle vilja umgås med en exakt klon av mig själv.... idag var dom tankarna som bortblåsta! :)

Det var som en röst som sa till mig "Du har mycket gott i dig också... glöm inte det"

Som om nån ville att jag skulle se på mina egenskaper och sluta att bara fokusera på det som är dåligt.
Visst, vi har alla dåliga sidor; både mindre och större. Men vadfan, ALLA har det. Du har jävligt mycket positivt i dig också, lägg av med att trycka ner dom. Du är inte ett odjur, du är inte genomodlat självisk. Du har välvilja och glädje inom dig med.

Idag känns det som om jag stod på Guds mailing-lista....



Hur kom jag fram till detta?

Kombinera en kreativ hjärna på promenad med en strålande solig dag, blå himmel och Savage Gardens "Affirmation" i hörlurarna på högsta volym.
Det är den ultimata feel-good låten, seriöst... ingen som är ute en solig dag kan förbli sur eller deppad en längre tid med den låten i luften.
Och jag menar inte feel-good som i sliskig "ryck upp dig för imorgon är de en annan dag"-skit.... jag snackar att den här låten säger många sanningar om oss och allt vi tror på.

Jag bara promenerade och log.... ^^






"I believe in karma"....

Karma är ett rätt intressant koncept, att allt som du gör skapar feedback så du får tillbaka vad du förtjänar i slutändan.

Men karma är också en tro på något högre styre, ett syfte med allt.
För karma-tron förnekar ju att allt händer av en slump; alltså tror dom på en form av högre mening. Allt är ihopkopplat.

Även om man inte säger att man tror på en gud, så är det ändå ett slags maskineri.

Och någon måste ha skapat maskinen; förutbestämt dess parametrar...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0