Sverigedemokrat-dilemmat.... del 3


Jaha, nu snackar dom att Alliansen kanske kommer att få en majoritet ändå.
Men oavsett om dom får det eller inte, så skulle det vara oförtjänt och jag skulle ärligt talat inte vilja det.

Varför?
Tja, jag är ingen Sverigedemokrat, så det har inte med det att göra.
Men däremot så vill jag se hur politikerna löser det här utan att förlita sig på blind tur. Skulle Alliansen få en majoritet så skulle dom liksom "komma undan", kunna smajla och sopa problemet med SD under mattan. Men jag vill se konkreta lösningar istället. Jag vill se ett samhälle där alla personer kan ha en röst; oavsett extrema åsikter eller religion och hudfärg. Jag vill se smarta tankegångar när det är som bäst.

På tal om det här läget som har uppkommit nu så måste jag säga att jag blir faktiskt lite trött på aftonbladets "Vi gillar olika"-kampanj.
Ja, Sverigedemokraterna har en suspekt politik, rötter i nynazismen och en ledare som, ärligt talat, beter sig som en barnunge när han pressas av K-G Bergström i en TV-debatt.

Men ändå.
Nu har vi ett läge där SD faktiskt HAR kommit in i riksdagen (än så länge iaf). Nu har Sveriges befolkning en skyldighet att iallafall ge dom 5.7% av sina öron och lyssna på dom, då folk uppriktigt sagt har visat att det är detta parti man har röstat på.
DÄRFÖR så blir jag förbannad när jag fortfarande ser att folk, medier och politiker fortsätter att aktivt frysa ut Sverigedemokraterna och av någon anledning inte vågar utmana dom och deras åsikter. Jag ser en massa ynkryggar som, istället för att stå för det dom tror på, vägrar att ens fajtas. Dom ställer sig i en klunga och ignorerar den folksamling som SD trots allt har blivit. Detta fega beteende har smittat ända upp i politikernas korridorer.
Det är som om ifall ett enda parti skulle våga föra en debatt med Sverigedemokraterna och öppet förhandla med dom, så skulle dom stämplas som om dom bjuder in främlingsfientligheten. Dom är rädda för att göra bort sig offentligt och på det sättet tappa väljare och sympatier. Man fruktar att vara det första partiet som blir identifierade som rasister eller rasist-vänliga, bara för att man är villiga att föra en dialog med Sverigedemokraterna.

Kom igen nu, visa lite framåtanda, vadfan!
Säga vad man vill om Jimmie Åkesson, men han ger er nu en chans att utmana honom på era egna vilkor. Han sträcker ut handen i riksdagen och säger att han är villig att samarbeta; att snacka. Det betyder också att han är villig att föra en diskussion om vad han själv är villig att kompromissa med.
Ta dom frågor som ni värnar mest om; det må vara invandring, skatter, klimat, vad som helst, och stå för dom. Vill ni ha en öppen invandringspolitik, så stå för det och snacka med SD om det, peka på vart dom har fel och ge dom era synpunkter. Låt dom komma med motargument och krossa dom sen med eran egen självrättfärdighet.
Gör vadfan ni vill, men VÅGA ENGAGERA ER POLITISKT!

JA, Sverigedemokraterna för en hårdare invandringspolitik, det är ett faktum. Men fan, om ni inte gillar det, så ta debatten då! Det är det som en demokrati bygger på.
Man fryser inte ut och segregerar folk bara för att dom är av en annan åsikt, precis som man inte gör det bara för att man är av annan härkomst.
Sverigedemokraterna är också svenskar och även fast deras parti står för en beklaglig trend så måste man kunna öppna diplomatiska vägar och därigenom kunna samarbeta.

Visst, det finns många som inte vill att man ska ha med Sverigedemokraterna att göra, men tyvärr går det inte till så. Inte heller borde det det, i en sann demokrati. Man kan inte stänga ute folk för deras åsikter.
Tro mig, dom människorna som röstade på SD kommer inte att försvinna på något magiskt sätt. Dom kommer att finnas där även nästa val eller vid ett eventuellt nyval.
Det är livsfarligt att försöka sopa dom under mattan och ignorera problemet; det kommer bara att komma tillbaka och bita dig i arslet!

Det känns fan som att jag ska behöva lära samhället hur man gör för att vara demokratiskt. :S Herregud.
Men ärligt talat så är det ju så, att om man inte hade velat ha in SD i Sveriges riksdag, så kanske man inte borde ha haft demokrati.
Nej fan, en diktatur hade nog passat alla gnällspikar bättre. Begränsa folks fria vilja och gör dom till slavar under en regim där den ledande regeringens tankar och åsikter är det enda som gäller och där man inte får tycka vad man vill.
Men faktiskt så känns det nästan som att det redan är så, för i Sverige får man inte tycka vad man vill.
* Man får inte samarbeta med folk som har främlingsfientliga värderingar. Inte ens om det handlar om att försöka påverka deras åsikter. Det är strängt förbjudet, för alla vet ju att "den typen av folk" inte går att påverka. Det är bättre att undvika dom.
* Man SKA inte försöka ta reda på vad dom tycker är fel.
* Man SKA inte komma fram till vad man kan göra tillsammans för att förbättra situationen.
* Man SKA inte ens tala till dom, för då blir man "som dom". Man kommer smittas av deras åsikter och bli "oren".

Alltså... fan, hör ni inte vad den här sortens tankegångar låter som?
Mmm, precis det som alla självrättfärdiga vänster-människor försöker bekämpa.

Egentligen är jag inte chockad över valresultatet. Sverige, som är ett föregångsland när det gäller tryckfrihet och yttrandefrihet, skulle ändå förr eller senare ha fått in ett högerextremistiskt parti.
Det blev helt enkelt år 2010.

Nej, den här jävla offensiven om att medier och politiker inte ens vill ta i SD med tång... det gör ont i mitt demokratiska hjärta.
När jag öppnar Aftonbladet och ser en jävla hand som snackar om att "Vi gillar olika".. alltså.. det är ungefär som att ha på sig Rosa Bandet, ni vet, det som säger "jag är emot bröst-cancer" ... jaha? Vem fan tror du är FÖR bröst-cancer då?? Tror du att du gör något exceptionellt genom att ha på dig en liten futtig nål med en rosa ögla? Tror du att jag är mindre emot bröstcancer, bara för att jag INTE har en liten löjlig ögla på mig?

Nu går det inte att snacka med en bröstcancer-tumör och övertyga den om att den måste dra sig tillbaka, men det går att snacka med en person som kallar sig Sverigedemokrat... viktigare kanske är, att det går att peka på vart dom har fel.


SKYGGA INTE UNDAN!
FRYS INTE UT DOM!
VISA VAD NI VILL!
FÖRSÖK UNDERSTRYKA DET SOM ÄR VIKTIGT OCH PEKA PÅ DERAS FEL ISTÄLLET FÖR ATT VÄNDA ER OM SOM GRINIGA BARNUNGAR!

Det här är Sverige. Ingen jävla rastgård för mellanstadiet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0