Hormoner och internet


Först ett snabbt meddelande:

Jag kan härmed meddela att den snyggaste tjejen inte alls jobbar på Maxi längre. Jag var och handlade på SABIS igår och föll pladask för en söt kassörska där. OMG! ^^ Jag svär, ibland är jag som en 13-åring :D
Tyvärr Annie, men du halkade ner till andra platsen nu ^^ Hon på SABIS flörtade till och med med mig ;) haha, rawr!!
Damn it, jag borde ha frågat henne om hon var singel. XD


Aja, nog nu. Tyst, hormoner!!! Plats!

Nej, jag var tydligen inte förkyld. Det var bara jag som inbillade mig.
Har slutat harkla mig märkbart och det är ju ett bra tecken. Det är bara morgnarna som är jobbiga ibland, men vafan, lite får man tåla. Man är väl VIKING!!!

Iallafall, jag röjer som fan på chatta.nu
Värsta nya stället med personer som man kan snacka med.
Liksom, ÄNTLIGEN har jag funnit en chattsida som är som aftonbladets gamla (som dom jävlarna tog bort för dom sa att det var för mycket pedofiler och bla bla)

Jag har letat efter en sån sida så jävla länge nu.
Jag vet inte om ni har märkt det, men internet har blivit en väldigt annorlunda plats sen den tiden då t.ex jag gick i gymnasiet. Man har stramat åt friheten och börjat skriva lagar som förbjuder saker som fildelning, yttrandefrihet, m.m
Jag saknar tiden då det fanns en massa chatrum på internet, som t.ex den som jag har hittat nu. Jag menar, okej, det finns det visserligen nu med, men inte i samma utsträckning sen Aftonbladets chat stängdes ner. Nu måste man fan söka efter dom sidorna med ljus och lykta för att hitta dom. :S

Jag personligen tyckte att Aftonbladets chat var kul. Man kunde direkt få kontakt med någon arbetslös kvinna i Vetlanda eller en 30+ mekaniker som var skyddsombud på sin arbetsplats, eller varför inte en 15-årig själsfrände från Kalmar som gillade Mortal Kombat och Super Mario Kart, precis som jag gjorde.

Man kunde verkligen snacka med vem som helst.
Jag läste häromdagen en gästbok till en kille som hade lite samma åsikt som jag. Ett av svaren han fick var "chat är ute, forum är inne".
Hur fan kan det vara så? Även om jag också läser en del på forum ibland så är forum generellt sett ett enda stort steg TILLBAKA i utvecklingen. Chatt har alltid varit främjande för att träffa nya personer då (1) man kunde börja prata med totala främlingar och (2) man pratade i realtid.

Dom två största sakerna som används IDAG däremot, Facebook och MSN, har hakar.

MSN funkar mer eller mindre som en chatt, men den har inte alls samma frihet som en riktig chatt-sida har, på det sättet att på MSN kan du bara prata med folk vars mailadress du har fått tag i (DVS, man måste söka upp någon IRL först och verkligen fråga "vill-du-adda-mig-på-MSN) .. OCH bara ifall dom är villiga att acceptera dig på sin MSN-lista. Fan, då känner man ju nästan varandra redan. Hur jävla kul är det? Då kan man lika gärna snacka i mobilen istället.
På en chatt-sida kan du däremot snacka med folk direkt, som om du gick fram till dom på stan och utan vidare säger "hej, vem är du? ... det ger en sån enormt mycket större frihet och utbudet exploderar till en myriad av olika spännande personer.

Facebook bygger i stort sett på den gamla mail-tekniken, där man skriver ett par rader och måste vänta en viss tid innan den medlemmen som du vill kontakta har sett ditt meddelande eller din WALL-skrift och sen kan svara. Du kan ju ha tur och se att dina polare faktiskt är online samtidigt som du, och då använda Faecbooks sorgliga ursäkt för chatt (en liten jävla ruta med högst EN person att snacka med), men Facebook dras ner i skiten ordentligt när man ser på det faktum att, återigen så är det bara folk som du själv har på din vännerlista som du kan prata med.
Idag kan man inte ta kontakt på ett någorlunda spontant sätt med en helt främmande människa utan att betraktas som en i bästa fall påträngande individ.
Surfar man Facebook och ser att en tjejkompis till en kompis till en kompis av en av dina kompisar är grymt snygg, så kan man inte ge henne den tänkta komplimangen utan att hon irriterat undrar vem du är.

Shitt!! Dom sociala nätverkens bubblor har migrerat ut på nätet!!! :'( :'(

Nej, internet är inte längre vad det en gång var. I början var det så fritt som man möjligen kan tänka sig.
Nu är det en stramare tillsyn och det skulle inte förvåna mig om man snart bildar en enhetlig polisstyrka som dagligen surfar nätet och kollar så ingen säger dom "fel" sakerna eller loggar in på sidor som är klassade som "omoraliska", osv.

Fan, förr i tiden om man träffade på en suspekt person på nätet så kunde man ju bara logga ut. Var det så jävla svårt?
Men många mammor och pappor blev rosiga i kinderna och gormade om att deras barn inte skulle behövas utsättas för pedofiler och brottsligt inflytande, osv.

MEN FÖR I HELVETE, SLÄNG UT DATORN DÅ! Vafan fixade ni internet för om ni inte trodde att det skulle innebära frihet för alla, inklusive era barn?
Som exempel, ger man en 14 årig pojke tillgång till internet så kommer han att hitta porr. Han kommer aktivt att SÖKA efter porr. Vadfan tror ni? Det är i den fasen han befinner sig.

Men många STASI-föräldrar putade med underläpparna och gnällde om att det helt plötsligt var FÖR fritt på internet. Att deras barn på något sätt tog skada av att logga in.
FUCK OFF! Då kan ni väl sitta med era barn när dom är på internet om ni nu vill vara så kontrollerande, men sabba inte för oss andra.

Nej, internet är inte alls vad det en gång var....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0