Sverigedemokrats-dilemmat... Del 4


Ha ha, jag orkar verkligen inte komma på någon mer originell idé till titel på dom här inläggen mera än just de som står här uppe nu med suffixet "del X".. osv ^^
Men det får ni ta.

Själv så hade jag aldrig trott att jag skulle ha såhär mycket att säga, men jag känner fan starkt om det här, och när jag gör det så blir jag engagerad och INSPIrerad och då vill jag verkligen skriva av mig allt. :)


Nu har jag återigen saker att säga och kan börja med att jag just såg en intervju där Ian Wachtmeister påpekade hur odemokratiskt det är när man inte ens får öppna munnen i sverige om invandringspolitiken och han har fan rätt.
Alla får prata om klimatet.
Alla får prata om ekonomin.
Alla får prata om bostadssituationen.

INGEN får prata om invandringen.

Där är det knäpptyst. För det är en outtalad regel att Sverige SKA släppa in alla och så mycket som möjligt och vågar man öppna munnen om invandringen så är man direkt stämplad som rasist innan man ens har fått fram någon klar åsikt, för invandringspolitiken ska lämnas orörd enligt någon oskriven regel.

Vem i helvete har bestämt att man är främlingsfientlig bara för att man vill ta upp invandringspolitiken?
Men nej, det får man inte.
"Sverige SKA ha dörrarna öppna på vid gavel för det står skrivet av GUD nånstans! FATTAR NI INTE?? Det är helgerån och hädelse att ens tänka annat!!"

Varför? Varför är det så jävla viktigt att ses som inkörsporten för alla och envar, utan att åtminstone ha förmågan att syna vilka det är man släpper in i sitt land och ger asyl?
Folk fasar och pissar ner sig när ett parti som vill ta upp den frågan kommer in i riksdagen och personer på facebook stämplar SD-folk som idioter utan att ens ha vågat tala med dom direkt.

Det här tycker jag är politiskt hyckleri.
Om Sverigedemokraterna nu vill tas som ett städat och civiliserat parti, låt dom få bevisa det då. Jag kan tänka mig att ta reda på vad dom vill för att SEN avgöra om jag vill samarbeta med dom eller inte. Jag menar, JAG personligen säger inte att alla invandrare är hemska och begår hedersmord osv, absolut inte.
Jag är ingen rasist. Många av mina närmsta vänner är invandrare och jag hyser absolut inget agg mot dom. Dom är underbara och jag "tycker också om olika". Är jag nånting så är jag mer vänster än ens Allians och jag har alltid varit det. ^^
Men vad ingen vill erkänna är att dom (SD) faktiskt har en poäng; iallafall när det gäller det faktum att man måste få syna sin egen politik.
På riksnivå så KAN det inte vara smart att blunda för dom kriminella element som man faktiskt tillåter gro i Sverige utan någon som helst kontroll, med den här överdrivet generösa invandringspolitiken.
Men så fort man öppnar munnen om det här så stämplas man som rasist.
Det tycker jag är åt helvete fel.

Nu börjar diverse S-politiker även att konspirera om att man kanske borde ändra utskotten så att SD inte får något inflytande, även fast dom har röstats in av Sveriges befolkning.
Alltså, vad är det som händer?? Jävla korruption!!!
Nalin Pekgul (S) blev intervjuad och sa att "För första gången har vi rasister i Sveriges riksdag, det är klart att vi kommer ta upp det, det är den viktigaste frågan".
På frågan "Tycker du att dom ska stängas ute från utskotten?", svarade hon kort "ja" och gick sen iväg fort, då hon förmodligen insåg att det hon precis hade sagt nog inte var helt okej.

Jag kan förstå hennes starka åsikt och respektera den, kanske tillomed hålla med på vissa sätt, men att trixa med den grundläggande konstitutionen, det är fan korruption på hög nivå.
Det är att fundamentalt rasera vår egen demokrati ännu mer!

Man KAN faktiskt motverka främlingsfientlighet på lagliga och demokratiska sätt. Som den här grejen "Gud har 99 namn" eller protestera med plakat och banderoller. Men att låta skrupelfria vänsterpolitiker å sin sida fixa och greja med utskotten... vad fan ska det leda till?
Det är såhär det blir när ordet "Rasist" stämplas på folk och används lättvindigt. Det är ett förbannat hyckleri när folk generaliserar och drar alla över en kam.
Att kalla någon för "neger" är avskyvärt och det ska det vara också för det ordet är alldeles för kontroversiellt.
Men att kalla någon "rasist" är helt normalt idag. Folk kallar SD det med stolthet i rutan och inser inte att dom är lika stereotypiskt stämplande som SD kan vara på många sätt.
Tänk om den där Nalin Pekgul hade stått på andra sidan av vågskålen och sagt "för första gången har vi negrer i Sveriges riksdag, det är klart att vi kommer ta upp det, det är den viktigaste frågan".
Min poäng är att det är lika illa att använda ord som bara är destruktiva, oavsett vilka grupper dom nedvärderar.

Jag tycker att det som Luciano Astudillo (S) sa är helt riktigt, att man inte ska trixa med nämnder och utskott för att hålla dom borta. Dom har blivit givna det här förtroendet, så låt dom ta ansvar för det nu istället.
Man kan alltid försvara sina åsikter i debatterna. Det är det man gör i en demokrati.

Det känns farligt nära att Sverige håller på att tappa sin åsiktsfrihet och ännu värre, den demokratiska andan.
Snart kommer man ändra på lagar så folk inte får ha fria åsikter och sen är det bara ett stenkast ifrån väpnade soldater på våra gator och allmän arkebusering som straff för att man går mot rött!

Jag har alltid varit en av dom som har sett på SD med misstanke och skepsism, och det kommer jag fortsätta att göra. Absolut.
Jag håller med om att ett parti med sina rötter i nynazismen MÅSTE hållas koll på. Det är viktigt när ett parti kommer från en sån kontroversiell bakgrund att man verkligen är skarp när det gäller att försvara sina åsikter angående personer med annan härkomst som vill bo i Sverige.
Men efter att jag såg att vissa S-politiker hellre väljer att överge demokratins grundtanke än att tillåta att en viss folkmängd kommer till tals, det gör att tillomed jag börjar skaka på huvudet och undra vad fan dom håller på med.
Dom måste få ges en röst, annars går allt som vi håller kärt under! Våran frihet, vår garanterade grundtanke om att alla är lika värda (ÄVEN folk som har extrema åsikter).

Nu sa Ian Wachtmeister precis som jag tycker, att invandringspolitiken är någon slags "helig ko" i sverige där ingen får gå och talla, för då ser medierna rött och blir ilskna!
Sverige är nog det enda landet där varken folket eller politikerna har makten över sin egen invandringspolitik.
Den tillhör ingen. Den har satts på en helig plats ovanför alla debattlokaler och det är förbjudet att ändra på den eller ens tala om den på annat sätt än att prisa den för att den är så klok och bra.

Problemet är ju att dom enda som vågar påpeka detta är just dom personer som folk vägrar att ta på allvar.
Högerextremisterna vågar ta den frågan just för att dom ändå redan har stämplats som extremhögern. Folks förutfattade meningar gör att dom vågar ta på sig ännu mer för dom sitter redan i skiten.
Men skulle t.ex Mona Sahlin börja uttala sig om att ändra invandringspolitiken så skulle folk säga "jaså? jaha okej, är det något fel med den? låt oss höra vad hon har att säga" osv.

Den enda som inte är högerextrem och som har vågat uttala sig om det som medier och politiker gör fel är Bengt Westerberg, som i samma intervju som Ian Wachtmeister citerade den franska 1700-tals filosofen Voltaire, som har sagt "Jag avskyr dina åsikter, men jag är villig att gå i döden för att du ska få uttrycka dom".

Det är något som politikerna idag har totalt glömt bort.
Den sanna demokratiska andan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0