Må du brinna i helvetet, din parasit






Din jävla fitta!!!

Idag är jag så förbannad att jag hade golvat henne om hon hade stått en meter ifrån mig.

Jag ville visa morsan hur lätt och behändigt det är att använda tradera. Vidare ville jag också att hon skulle ha tag i en digitalkamera, för det tycker jag att hon behöver.

Vi hittade en på tradera som verkade helt okej. Vi fixade kontakt med säljaren som VERKADE seriös och så väntade vi på att kameran skulle komma med posten.

Det tog ett jävla tag... och när den väl kom, så visade det sig att:
1. Endast kameran hade skickats (inte kablarna, som tydligt stod i auktionen, skulle följa med)
2. Kameran hade packats in i en tunn patetisk glödlamps-förpackning
Och 3. ... KAMERA-HELVETET FUNKADE INTE!!!!!

Vi la in batterier i kameran, (eftersom inte laddaren hade följt med) och körde även in ett minneskort, men dom fulladdade batterierna kunde inte starta igång vår patient.
Jag laddade upp ett par laddningsbara batterier och stoppade in DOM... och det som hände var att objektivet surrade till lite, åkte ut och en lampa blinkade till. Varken display eller bild av omgivningen dök upp. Skärmen förblev svart.

Det här fick mig att se rött och jag ringde upp henne....

Kära läsare, det ska mycket till innan jag tappar humöret, men jag kan säga er att om jag hade pratat en sekund längre än jag gjorde med henne i telefon, så hade jag skrikit obehagliga saker i hennes öra och dragit liknelser mellan henne och en hal, illaluktande ål som krälar i djupet av avföring!

Hon sitter och skyller på posten och avsäger sig sitt ansvar!!! :S I MITT ÖRA!! Hon har fräckheten att ignorera min alldeles civiliserade begäran om att köpet ska gå tillbaka (något hon självklart har planerat att göra hela tiden) och säger "Ska jag ta tillbaka en kamera som inte funkar, menar du? Det är väl inte mitt fel att den inte funkar."

Seriöst, människa. Är du helt jävla från vettet?? Hon är förfan ansvarig när hon har packat i undermålig förpackning. Vadfan tror hon kommer att hända när hon packar en DIGITALKAMERA i en ASK FÖR GLÖDLAMPOR?? Hon är ansvarig eftersom det är hon som har packat och kan därför inte skylla på posten. Morsan köpte i god tro och ska naturligtvis ha en kamera som har packats omsorgsfullt och inte av en femåring.

Att sen skylla på posten och säga "Jag vet att den funkade när jag skickade den. Jag tänker inte betala tillbaka." är att grovt åsidosätta sitt ansvar som säljare och om man begår såna missdåd så blir man inte långvarig på tradera, det kan jag säga dig, din lilla förbannade väglus!

Nu är jag så ilsken att jag skulle typ..... ja, jag vet inte..... kunna ha ihjäl nån. .... eller nej, inte det kanske ..... eller JO, om de var hon!... men inte annars.... bara ge en käftsmäll ^^


Men seriöst nu.... jag är rädd för att den här första upplevelsen har skakat om morsan så tillvida att hon aldrig mer vågar göra nånting på nätet :S .. seriöst... hon är ju redan så negativt inställd till mycket som har med internet att göra. Jag hade ju förfan tänkt visa henne med det här exemplet att internet innebär ett riktigt komfortabelt alternativ till att handla på stormarknader, och till billigare priser.
Grejen är ju den att på tradera finns det visserligen rötägg som den här slynan, men 95% av traderarna är ju faktiskt seriösa personer som är ärliga och vill göra goda affärer. Men tack vare det här stinkande fitthåret som satt och bedrev oseriös handel på nätet så kanske inte morsan vågar ta dylika chanser igen. :S
Och sånt gör mig förbannad. Att en ska förstöra för alla.

Fucking jävla förbannade unga norrländska som bor i Härnösand. Tror att hon ska komma undan med det.
Visst, jag kan inte göra så mycket rent praktikst, men min rättighet är iallafall att ge henne ett dåligt omdömme på tradera och DÄR ska jag minsann kommentera om varför jag ger henne det, oh yess sirreee!!

INGEN drar mig vid näsan. INGEN!


.... okej, nu är det iofs morsan som har råkat ut för det här.... men ursäkta mig för att jag tar det personligt. Det är förfan MIN mamma!
Och ingen drar min mamma vid näsan heller. SÄRSKILT inte när jag är inblandad och försöker övertyga henne om fördelarna av att handla via nätet.

Jag hoppas den där Lisa råkar ut för en bilolycka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0