Ligga med Mona Sahlin



Jag funderade.
Röster måste ju verkligen vara allt för politikerna. Dom lever på det. Ju fler röster, desto större chans att vinna valet. Och hur många gånger har vi inte fått höra dom själva säga "En enda röst är visst viktig. Många bäckar små".
Alltså gör dom allt för röster.

Men hur långt är dom villiga att gå? Hur pass "seedy" kan en politiker bli?
Jag undrar vad Mona Sahlin skulle säga om hon såg en annons där det stod "Tja, Mona. Vi är ett trettiotal killar som är villiga att ge dig våra röster, om du ligger med oss"
Vad tror ni? Skulle hon gå med på det eller inte? Eller om det var femtio killar? ... Nej, det blir för lite röster... okej, HUNDRA killar då... hon måste ju känna att hon får ut något av det ^^... fast då måste hon ligga med alla dom.... hmm.. större chans att bli upptäckt, och bli uthängd i media är det sista hon behöver just nu.
Kanske om det inte var valår, dock ^^

Men nej, kom nu inte dragandes med argument som "ahmen vem fan skulle vilja ligga med Mona Sahlin??"
JAG skulle vilja ligga med Mona Sahlin. Absolut! Om jag på det sättet kunde få henne att avstå från posten som statsministerkandidat, så visst! Bring it on, baby!
Mona Sahlin är förmodligen det sämsta som har hänt den rödgröna koalitionen. Inte för att vara taskig med flit, för hon är säkert hur gullig som helst som person, men hon inser inte att hon inte är ett ansikte som svenska folket vill ha på "tronen". Hon är som Bo Lundgren: luddig och avvikande med en svår politik att följa. Hon borde göra det rätta och stiga åt sidan.
Fan, sätt Ohly som Statsminister istället. Eller varför inte Margot Wallström? Hon väcker definitivt mer sympati än den så starkt skandalomsusade och kritikerosade Mona Sahlin.

Okej. Varför dillar jag politik nu igen?
Jag vet inte. Jag fick alldeles nyss Sverigedemokraternas valsedel i brevinkastet. Jag funderade på att slänga det direkt, men sen kom jag på en sak och var bara tvungen att jämföra. Jag rotade fram dom andra valsedlarna och mycket riktigt. Jag har fått brev från inte mindre än fyra blomsterhandlare!
Seriöst, varför har nästan alla jävla partier jävla blommor som sin symbol?? :S

Folkpartiet - Blåklint
Sverigedemokraterna - Blåsippa
Kristdemokraterna - Vitsippa
Miljöpartiet - Maskros
Vänsterpartiet - Ett "V" klottrat på en röd Nejlika

Okej att en blomma är en fin symbol, men när en majoritet av alla partierna har någon form av växt som representativ ikon, så känns det lite jävla overkill. Idag pryds valsedlar och opinionsmätningar till 80% av olika blomster, så istället för att känna sig inbjuden till att delta i en politisk funktion när man får deras valsedlar i brevinkastet så känns det som om man har fått kuponger till en jävla florist-mässa. :S

Jag sa 80%... för tre partier har tack och lov inte blommor. Moderaterna har ett stort jävla "M", Centern har en fyrklöver... dvs, ett ogräs, inte blomma.. och vad Socialdemokraterna har, det vette fan.
Eller ja, jo... jag minns vad det var förut.

Hur många här minns hur socialdemokraternas symbol såg ut när vi var små?? Räck upp en hand!


..


Kom igen nu, var inte blyga... vi börjar alla närma oss det där tre-noll strecket nu, vi kan lika gärna vara goda nog att erkänna det genom att minnas hur världen kändes utan internet eller mobiltelefoner i varje ficka..



Okej.. en två tre... sex, sju... okej... bra där...



Ni hade rätt.. det var det här.





Aaaaah, nu minns ni allt.. ;) Jodå, jag ser att det ringer en klocka hos fler än en av er därute.
Just precis, en fin ståtlig ros. Bästa blomman av alla!
Sen kom nån jävla ångvält och gjorde den fina rosen... till det här..





Om det här ska vara någon slags neo-brutalistisk version av den gamla symbolen, det vette fan, men jag gillar den inte och har aldrig gjort det.
Kunde dom inte ha plattat till den där fula bondeklövern som Centern har, istället? Det är nåt som inte tar skada på om man trampar på det ändå.

Nej, designproblem är väl det minsta som vänsterkoalitionen har att oroa sig för. Men röster ska höras! ^^

Gick omkring och vandrade med den vackra Candy igår. Ashärligt :) vi tog en promenad från typ 1 till nästan 6 på morgonen. ^^ Allt är så lugnt och tyst och det bara kändes skönt. :) Vi snackade om allt mellan himmel och gjord. Bättre granne (så gott som) får man leta efter.

Nu måste jag göra mig i ordning. Jag ska iväg på ett möte, men ha de så jäkla kul idag, era pösrunkare! :)
Hör av er om ni har något vettigt att säga.

... eller Mona Sahlins telefonnummer ;) RAAAAWR!!!

*Flinar, men kan inte dölja den våg av avsmak som just precis sköljde över mig*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0