Svenska tjejer är inga slynor



Är det bara jag som oroar mig över hur svenska tjejer ses av folk i övriga länder?

Tittade nyss på filmen Äntligen Midsommar och såg dom villiga flygvärdinnorna ge Luke Perry sitt nummer och hur han sen satt och snackade med svensken om hur svenska tjejer inte har trosor på sig på sommaren, osv. Och det fick mig att komma tillbaka till det som många utlänningar tar för givet; att svenska tjejer på något sätt skulle vara mer sexuellt frigjorda och lättfotade än andra tjejer.
Jag stör mig rent allmänt på det här.

Jag ser det som en fördom att folk från andra länder ser tjejer från sverige som extra slampiga och lösaktiga. Det är för det första totalt osant och dessutom ett hån maskerat som uppskattning. Svenska tjejer är precis lika lösaktiga som tjejer från andra länder; varken mer eller mindre.



Sen har det också med åldern att göra. Många tjejer i tonåren och upp vill självklart experimentera och så, men svenska tjejer gör det inte i mer mån än vad tjejer från t.ex Canada, Slovakien eller Uganda gör.
Och långt ifrån majoriteten av alla tonårsbrudar är så. Många är blyga, pryda, ja rent av "nice girls".
Men att det surrar ett sådant skabbigt rykte om att just våra vackra svenska kvinnor är slampor ute i världen, är ungefär lika roligt som att vakna på morgonen och upptäcka att en fågel har byggt bo i könshåret.
Omvärldens syn på våra kvinnor gör att män runt om i världen känner att dom kan ta sig friheter med dom. "Jaja, min fru är så stel. Inte som dom där svenska tjejerna. Oh lala, jag skulle gärna sätta på en sån!" .. osv

Jag vet inte riktigt varifrån den här myten om den unga svenska tjejens särskilda sexuella frihet har kommit ifrån. Om det är från gamla sexualundervisningsfilmer som vågade tänja på gränserna eller specifika partyresor till Ibiza, där dom (liksom tjejer från andra länder) gör saker som dom absolut inte gör på hemmaplan; det är frågan.
Varför just svenska tjejer? Troligen sitter det säkert också brudar från både norge, danmark och finland på krogarna och beter sig som skanks, men kommer dom från skandinavien så är det uteslutande svenska tjejer som får det dåliga ryktet.
Varför?

Hur det än må vara så känns det som en orättvis syn, då det finns många svenska singelkillar där ute som måste tänka "men om svenska tjejer nu är så beryktat lättfotade.... vafan gör jag då för fel?"

Och ja, jag är en av dom.
Jag har faktiskt kommit på mig själv med att en dag sitta och tänka "fan, om jag vore en hårig grek med skjorta från Armani och en vinklad syn på tjejer från Sverige, skulle jag få mer ligg då? Skulle jag från en standardiserad ståndpunkt ANTA att tjejer är mer lättfotade i Sverige och på det sättet släppa loss lite mer och ha större självförtroende?"

Såna här tankar är skadliga, ty dom trycker ner en svensk kille och sätter ett totalt felaktigt värde på det kvinnliga könet. Det vrider vår syn och får oss att börja bete oss mot våra kvinnor som småtjejerna på Elverket behandlas av sina jämnåriga. (Ja, ni vet vad jag menar. 12-åriga tjejer som dyker upp i bara underkläder och gnider sina underliv mot varandras ben så att dom ska få killars gillande)

Nej, även om jag som en aktiv maskulinist ofta sätter mannens välbefinnande i centrum, så betyder det inte att jag inte bryr mig om våra svenska tjejer. Dom ska inte behöva stämplas som slynor av andra länder och bli behandlade som sexobjekt så fort dom kommer i omlopp kring en man av utländsk härkomst. Det är som ett omvänt hån, för även om det är eftersträvansvärt att ha ett visst mått av sexuell frihet, så nedvärderar sånt här tänkande den svenska tjejens integritet och karaktär.

Klart killar gillar tjejer som är slynor i sängen och både vågar bjuda på sig själva samt ta för sig. Jag menar, vi är män trots allt och vi kommer mer eller mindre alltid att gilla tjejer som vågar vara lite porriga.
Men när det slyniga beteendet går bortom sängkammarens privata gränser och upptas i den generella världsåsikten, då har man ett problem som påverkar alla.
Svenska tjejer ses som lättfotade ytliga porrbrudar med fler än en könssjukdom, svenska killar ses som blåsta wimps som inte förstår vad dom har på hand och Sverige i allmänhet ses som en grogrund för dekadens och perversion.


Och det stör mig, för då blir min egen niche helt plötsligt mainstream. :D


Kommentarer
Postat av: if u seek Liina Baby

Hejhej & tack för dina trevliga kommentarer :) hoppas du fortsätter läsa min blogg kram kram

2010-10-27 @ 08:07:43
URL: http://nattstad.se/Liinababy
Postat av: Melody

Ditt bloggnamn äger! Och svenskhet behöver inte vara synonymt med slampighet för tjejernas del, det är upp till var och en hur de väljer att utöva sin sexualitet. Sen hur rykten sprids är en annan femma..som ryktet om att afrikaner är välutrustade. Tänk om någon afrikansk gosse inte skulle vara det, fatta pressen?!

2010-11-03 @ 01:32:45
URL: http://pishy.wordpress.com
Postat av: IJDVJSDILO

Tack Melody ^^ Nej, och det är precis det som är det farliga med rykten. Tänk dig hur jobbigt det är för dom afrikanska männen som har små dickar, eller dom svenska tjejer som hellre spenderar sin fritid i dammiga bibliotek än på någon partystrand klockan 4 på morgonen med vresade ben, bara på grund av alla dessa jävla rykten. Jag hatar rykten, just för att dom är som ett parti poker. Det kan vara sant, men det är också möjligt att det inte är sant. Vad har dom på hand? Try your luck and find out, liksom.

Men det är det vi alla borde göra, inte sant? Ta reda på det själva och även om man skulle få rätt, ändå verkligen inte dra alla över en kam.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0