Poker är en investering på både gott och ont



Hej hej hallåj dagboken

Jag måste dela med mig lite av mitt pokerspelande på nätet.
Som ni vet eller inte vet så har jag precis börjat spela poker online, vilket är roligare än jag trodde. Jag tänkte "vafan, man kan väl testa det nån gång iallafall" och så började jag lite smått.
Självklart, som en riktig n00b, så började jag förlora pengar ganska direkt när jag satte igång att spela och mina 70 spänn jag hade satt in (minimibelopp att sätta in) minskade med tiden tills jag bara hade typ 15 spänn kvar. ^^
Det är ungefär där jag är nu och försöker få upp mina marker. Det går trögt, men jag har börjat spela bättre.

Jag spelade uselt i början; det gör nog dom flesta, men så började jag ta risker och insåg att folk spelar nästan bara om dom har kort som dom tror på. Jag höjde lite då och då och insåg att folk bara tänker på vad andra gör, för man är jävligt rädd om att satsa sina egna pengar, så minsta risk och dom lägger sig som hundar som har fått nog med stryk.

Det roligaste var nog att slå höjdarna (dom som har stjärnor i sina nicks) i storsatsningar, och sen visa dom att allt man hade på hand var typ hjärter 7 och klöver 4. Då flinar jag brett och visar med flit min hand efter slutspelat spel, för det måste dom bara få se; av två anledningar: Dels för att visa dom att man inte är en ROCK (dvs en spelare som BARA satsar pengar när han har super-kort på handen; en sån spelare tjänar aldrig några pengar för alla andra läser honom hur enkelt som helst och du tjänar bara pengar om andra vågar satsa mot dig), och dels för att det bara är så jävla roligt att håna dom. ;) Och just särskilt höjdarna. XD

Jag hade just precis en situation där en höjdare satsade allt och höjde mot mig hela tiden för att få mig att backa undan.
Vad hade jag på handen? Spader 2 och spader 3. Ett långskott att få low pair, jag vet, men det finns ju alltid både stege och färg, och sen så hade den här höjdaren inte så mycket pengar, så han gick all in och jag tänkte "vafan, kan väl vara schysst mot honom, för det där har jag råd med" .. så jag gjorde samma sak med vissheten om att jag förmodligen skulle förlora.
Som ni vet när man går all in och inga pengar längre finns att hymla med så får man se korten som folk har på hand.
Han hade hjärter Ess och hjärter 7.

Vad dök upp i floppen? Ruter knekt, hjärter 10, spader 4, klöver 9 .... och sist av allt.. klöver 2!!!
XD Medan jag höll på att garva häcken av mig så lämnade han bordet. :) Stackarn.

Men jag ska inte skryta och gotta mig heller. Jag har spelat uselt ända sen jag började (typ runt en månad sen) och blivit av med nästan alla pengar jag satte in, men jag kan också ursäkta mig med att jag är precis i startgroparna när det gäller det här med pokerspelande och jag håller precis på att börja lära mig hur det går till.
Nu kommer jag säkert förlora det lilla jag vann tillbaka också, men det som är grejen är att jag blir bättre på poker ju mer erfarenhet jag får. :)

Nu ska ni inte tro att det här är något som jag kommer fastna i, oh nej. Jag blir inte beroende av spel när det går dåligt för mig. Då blir jag bara sur.
Det är det som är bra med att vara en dålig förlorare. XD Förlorar man så blir man purken och säger "nä nu vill inte jag vara med mer!!".. XD och på det sättet räddar man sina pengar. :D
Jag visste väl att det skulle finnas en upside till att vara en dålig förlorare. ^^


Kommentarer
Postat av: Anonym

- TACK DU :)

2010-11-04 @ 01:01:06
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0