Nu är fucking måttet rågat!

 

Hejsan, gott folk. Idag hände något intressant.

Vad för något?

Jo, jag kunde jag inte komma ut ur min lägenhet.

 

Nej nej, jag lovar, det är sant. Jag försökte öppna dörren och nånting tog emot.

Jag fick panik. Hade dörren gått i baklås?? Hade jag försökt öppna på fel sätt kanske? Hade någon murat igen trapphuset och förberett inför tredje världskriget???

 

Nej, det var en jävla förbannad barnvagn som stod parkerad mitt framför min dörr….

 

 

Det som följde var en rad av högljudda svordomar i en ekande trappuppgång, varpå jag varsamt men bestämt bar ner stål-skrället i källertrappan och sen gick in, printade ut två papper som jag därefter satte upp på min egen ytterdörr.

 

Resultatet ser ni här:

 


 

Nog för att jag har förståelse för barnvagnsägare, men att placera ett rullande åbäke mitt framför min enda utrymningsväg är inte bara respektlöst och vedervärdigt, det är också livsfarligt.

 

Jag har nu ringt till hyresnämnden för jag tänker gå till en högre instans med det här. Varför? Jo för att hyresvärden tänker troligast inte att göra något åt detta då det inte finns någon lag som tvingar dom till att inrätta barnvagnsutrymmen. (trots att det enligt svensk lag är förbjudet med lösa föremål i trappen, tillomed välkomstmattor och blomsterkransar på dörrarna)

 

Det kostar helt enkelt för mycket för dom snåla jävlarna för att ens engagera sig, men nu ska jag få dom att svettas lite.

 

Jag ska ansöka om ett ”Åtgärdsföreläggande” och bli kallad till hyresnämnden. MOHAHA! ”That’s right, that’s what you get! Don’t mess with me!!”

 

 

Och till dom blinda jävlarna till grannar som tydligen inte kan se att deras barnvagn obstruerar min in- och utgång till och från min egen lägenhet, vill jag bara saga “Passa er. Ni har nu blivit ärligt och uppriktigt varnade.”

Man kan faktiskt inte bli mer varnad än av en stor fet papperslapp med röda bokstäver i typsnitts-storlek 50.

 

Nu ska jag lugna ner mig lite.

 

Hej så länge.

 


Kommentarer
Postat av: Cinzia

Hahaha...det ska vara DU till en sådan trappolisreaktion...men jag förstår dig fullkomligt!!!! Dickheads!!

2010-10-05 @ 01:59:00
Postat av: Ankel Dolan

Helt rätt!

Låt inte dessa barnvagnsryttare komma undan, kölhala kräken och tänd eld på deras lokaltidning!

2010-10-05 @ 18:35:01
Postat av: sofie

stackare :D <3

2010-10-07 @ 01:03:30
URL: http://soofielindahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Allt va cool fram tills du ringde hyresnämnden, damn man. där sjönk du. så jävla larvigt. deal with it yourself istället så som du gjorde? Skäll ut nån istället eller dela ut en smäll om du måste? Hata facking snitches, även om det bara är på nån grannjävel alltså.

2010-10-12 @ 12:16:32
Postat av: IJDVJSDILO

Har faktiskt inte gjort det än, men ska göra det när jag får tid.

Seriöst, ska jag behöva stå ut med jävla barnvagnshelveten utanför min dörr bara så jag kan vara lika "cool" som en gangbanger som inte "snitchar"? Hell no! Om folk jävlas med mig, så fuckar jag upp dom. På alla sätt jag kan. Det inluderar att använda sig av lagen så man kan trycka till dom jävlarna i rövhålet once and for all. Jag är inte skyldig mina grannar ett dugg. Ofta jag skulle låta dom trampa på mig utan att jag gör allt jag kan för att trampa tillbaka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0