Suck... trångsynthet sitter i



Fan vad folk är åldersfascister egentligen. Det är så mainstream att det är nästan värre än häxjakterna i Salem.

Pratade nyss med mitt ex om detta, och hon kunde absolut inte fatta varför jag inte delade hennes syn på världen; att jag borde bli äcklad av tanken på att t.ex en 50-åring skulle kunna vara ihop med en 16-åring och hela det samtalet fick mig att himla med ögonen.

Visst, jag skulle definitivt bli förvånad och väldigt skeptisk; skulle förmodligen bli en smula misstänksam om att det hela hade mer med behov av ett far-dotter/mor-son förhållande att göra än äkta kärlek, men oavsett vad så tycker jag det är grymt omoraliskt av folk att (1) vilja skilja på dom av ren princip, och (2) försöka påverka samhället såtillvida att alla ska dela deras synsätt på saken.
Det kallas diktatur och det fattas bara att vi bränner lite böcker för att göra saken komplett.

Vidare skulle naturligtvis mitt ex dra upp den felaktiga upplysningen om att det är olagligt att ha sexuellt umgänge med någon under 18 år.... vilket naturligtvis inte stämmer för fem öre.
Varsågod, läs på ungdomsmottagningens hemsida om det är så svårt att tro. Många är väldigt förvirrade om detta ämne, men allt som lagen säger går att läsa här:
*SÅHÄR SÄGER LAGEN*


"The age of consent" är i Sveriges fall 15 år, varken mer eller mindre.

När man är under 15 år är man minderårig och skyddas av lagen mot stygga farbröder som vill ha sex med en, men den dagen man fyller 15 är man laglig och får lov att ha sex med snälla farbröder som vill ha sex med en.
Allt det här har självklart kommit till P.G.A tjejernas syn på sin egen inbillade oskuldsfullhet; att dom på något sätt skulle vara fridlysta tills dom har fyllt typ 22 eller däromkring, och SEN får var och en ta ställning till vilka åldrar man kan tänkas acceptera.
God damn, the conceit of it all!

Det enda som är olagligt, precis som för vuxna, är att ta någon med våld.
That's it!
Det som många åldersfascister verkar tycka är en självklarhet när det gäller sex, relationer och åldrar tycker jag verkar helt vanvettigt.
För här är poängen.

Inte någon jävel har rätt att berätta för en person vem han eller hon har rätt att älska.
Det är bara fel.
Sånt gjorde man på medeltiden, när allt handlade om familjepolitiska allianser, då kvinnor behandlades som en handelsvara och blev bortgifta till den familj som hade störst makt och rikedom.
Men det här är 2000-talet och en sån ägande-policy hör inte hemma här. Om en man och kvinna blir kära så är det självklart att dom har rätten att bli ihop; oavsett födelseår. Det trodde jag var självklart, liksom. Så länge det inte står uttryckligen skrivet i lagen att dom inte får det så är det varken omoraliskt eller olagligt att ingå partnerskap oavsett ålder.
Att rynka på ögonbrynen för deras åldersskilnad är något som jag trodde världen hade lagt bakom sig. Ärligt talat, kom igen nu.
Liksom, homosexuella har fått sina rättigheter, men folk som attraheras av potentiella partners som samhället anser vara "i opassande ålder".... ja, god afton, herr dubbelmoral.. det känns väldigt viktorianskt och extremt skrattretande. Särskilt nu i den upplysta nutiden.

Det är ungefär som att någon säger till mig:
- "Nej, du får inte ha på dig solglasögon nu, det är molnigt ute. Det fattar väl alla? Ta av dig dom."
- "Men dom är fina och jag tycker om dom??"
- "Det skiter väl jag i! Det är opassande!! Ta av dig dom nu. Folk stirrar!"


Fan, man pratar Peace & Love, man pratar tolerans och respekt, man pratar jämlikhet och allas lika värde.
Nå vadfan, visa det då. Ha respekt för var man och kvinnas åsikter och deras rätt att älska den han/hon vill.

Vem man älskar är ingen annans ensak än dom inblandades.
Så länge ingen far illa eller utnyttjas; så länge båda är lika kära och hängivna... go for it!

Jag fattar inte varför det här ska vara så svårt att förstå i Sverige; ett land som annars mer än gärna visar upp sin underförstådda liberala syn på folk och samhälle för omvärlden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0