Lågt...


Alltså vad i helvete!

Höll på att trilla dit igen, men nu hade jag turen att upptäcka en människa för vad hon egentligen är innan det verkligen hände. Hatar folk som ska hålla på och döma.
Jaha, säg att man tycker att folk har rätt till kärlek, oavsett ålder (inom lagens gränser). Näe, då är man helt plötsligt våldtäktsman.
Hur drar man den parallellen, om jag får fråga?

Att älska varandra oavsett vad ens levnadssiffra står på, det är tydligen helt åt helvete. Och jag har inget att komma med. Mina åsikter är felaktiga, för hon vet naturligtvis bäst. Hon kan förstås prata för alla människor på vår jord.
"Du vet inte konsekvenserna"... Fuck off! Sån jävla översittar-mentalitet. :S Vadfan vet hon ifall en äldre kvinna och en yngre kille blir kära, eller vice versa? Dom kanske VILL leva sina liv tillsammans, även om hon tillslut blir senil-dement i förtid och han måste söka sig en ny partner. Dom kanske är villiga att ta den risken, då tiden dom haft tillsammans kanske var det bästa i deras liv????

Näe, fyfan alltså... det spelade verkligen sån stor roll för mig vad hon tyckte om mig... hon gav mig varma känslor och fick mig att bli glad i hela kroppen... sen helt plötsligt kommer hon med värsta grundlösa anklagelserna tagna helt ur toma luften.
Allt jag sa var att jag tycker alla har rätt till kärlek, oavsett ålder. Inget mer med det, för det har man ju.
"Jaha, du tycker det är okej med kärlek utanför åldersgränserna, sa du? Ja, vafan, då är du säkert en sån som tycker de är okej att våldta också."
Vilken jävla grundlös hästdynga av högsta kvalitet! :S Hur i hela friden tänker man? Jag sitter här och fascineras av nivån av instabilitet som måste krävas för att kunna vara såpass skev.

Okej att vi tycker olika om olika saker, det kan jag ta. Det GÖR människor; det är ett välkänt faktum.
Men att potentiellt jämföra mig med en våldtäktsman, om hon så bara insinuerade det, var verkligen lågt; så jävla lågt att det inte finns.
Att komma med en sån radikal jämförelse är ett tecken på att man har en relativt infantil världsbild; en världsbild som har matats med den gråvita, mysiga bilden av "män som vägrar hålla sig till sin specifika ålder är pedofiler, våldtäktsmän och säkert också djurplågare och hustrumördare. Ja varför inte?".
Visst, släng på lite mer klichéer, gumman. Sluta inte nu. Du har gjort ett bra jobb hittills.

Vart går gränsen mellan vad man ska acceptera som åsikts-olikheter, och rabiata utfall om någon som hon inte alls känner?

Edit:
Hon skrev något trevligt hat-mess nu, för hon blev sur när jag inte orkade stå ut med hennes orättvisa utfall på MSN, men jag tog bort det direkt när jag såg att hon spenderat mer än en grå hjärncell på att utförligt och omsorgsfullt spy galla om mig, så jag pallade inte läsa vad som stod.
What a crying shame...

Intressant. Kan man verkligen kalla sig vuxen människa när man går till sådana längder för att verkligen trycka ner en annan?
Okej att man inte vill snacka mer, men att verbalt vilja få någon annan att känna sig värdelös med förolämpningar och hårda ord... det är tecknet på en sann mobbare och hör hemma på dagisnivå...


..skulle inte förvåna mig om hon var Kristdemokrat också... det är precis sån här mysig ålders-fascism som högern älskar.
Inte fan var hon vänster iallafall..


Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2010-11-04 @ 00:49:10
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Hiba

fin blogg :)

2010-11-04 @ 00:53:52
URL: http://shockis.blogg.se/
Postat av: Anonym

- hahaha cool header!

2010-11-04 @ 00:54:11
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Hiba

awee man tackar :)

2010-11-04 @ 00:59:42
URL: http://shockis.blogg.se/
Postat av: Hiba

det är bra här tack, sjda :)

2010-11-04 @ 01:35:11
URL: http://shockis.blogg.se/
Postat av: Sophia

Jag håller med dig att alla har rätt till kärlek oavsett ålder. Kan helt och fullt förstå att du blev fölrbannad när hon började kasta sådan där dynga på dig. Men det jag har svårt att dra parallell mellan är Kristdemokrater och det hon sa. Kanske kan få förklara det lite närmre för mig.

2010-11-04 @ 21:52:44
URL: http://zozzooo.blogg.se/
Postat av: IJDVJSDILO

Nej, det var bara en sur överdrift som heter duga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0