Första dagen på praktiken


Kort sammanfattning av första dagen:

Den gick relativt bra.
Har börjat som elevassistent på gymnasiet och det gick bättre än väntat, men jag hade totalt glömt bort hur jävla vrång och fullständigt obstinat man själv var i den åldern.
Det är knappt tio år sen som jag satt i samma sitts som dom sitter i idag och jag minns själv hur jobbigt det kunde vara att fokusera på det där enda talet som man hade kvar, när ens energi är all over the place. :S
Man finner stimulans i helt andra saker. Om någon tar upp World of Warcraft vid bänken intill så vänder man sig dit, skiter i stencilen framför sig och börjar istället diskutera hur man ska bete sig för att bäst levla från level 40 till 80 och vilken ras som är bäst.
Jag lovar att jag fick tonvis med självinsikt idag. Jag satt och försökte hjälpa eleven där i bänken, och kunde helt plöstligt se mig själv sitta där i något yngre upplaga och jag fick nästan en chock. ^^
Nu förstod jag ÄNTLIGEN hur svårt det måste ha varit att försöka banka in lite kunskap i skallen på oss när vi gick i gymnasiet. Vilken jävla utmaning det är alltså. :O

- Okej, gör dom här tre talen till så kan vi snacka skit sen.
- Ameh, ååååh! Asså, ja pallar inte, fett tråkii juuh!
- Hallå? Fokusera! *knäpp med fingrarna framför ögonen* Här är pappret, där är fucking pennan. Gör det du ska!!
.. (sa jag förstås inte ^^ men ibland dyker tanken upp)

Nej du, nu är man mer ödmjuk när det gäller studier.

Lite kul är tanken på att när jag nu kom hem klockan 2, så var det ungefär samma tid som då jag brukade äta frukost när jag var sysslolös. XD Det känns rätt skönt nu med tanke på att man inte känner det som att man slösar bort hela dagen längre. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0