30-års kris... nu eller sen?


Wow.... jag läste just att uppföljarna till Avatar (Avatar 2 och Avatar 3) kommer att släppas 2014 respektive 2015.
Ärligt, det är en jävligt lång bit dit.
Man kommer fan ha glömt bort Avatar och dess handling innan dom släpps; som minst måste man iallafall se om första filmen för att minnas ordentligt.
Fan, jag gjorde matten och insåg att jag kommer för helvete vara 31 år då!!!! :S .. och 32 när sista filmen kommer.

Det kändes inte kul att få reda på. Personligen så skjuter jag på det här med 30-strecket så mycket jag bara kan, för personligen så gillar jag 20-års åldern. Jag trivs här. Man får all respekt som man har för en vuxen, men man kan fortfarande känna sig som en stor snorunge ibland. Och det är precis det jag är.

Så, nej... det här med 30 och uppåt, det låter fan inte som en bra idé.
Sluta med det nu. Det var roligt för stunden, men nu får du skärpa dig, Gud. Någon så omogen och barnslig som jag.... 30?? ... nej, haha vilket skämt.

Nåja, jag har fortfarande 3 år kvar innan krisen sätter igång.
3 låååånga år då jag fortfarande har en numerisk ursäkt för att bete mig som en idiot, karatefylla mig silly och kolla på häckar tillhörande utsökta tjejer. (AND I WILL NEVER QUIT THAT!! .... only if I'm served a supina, thank you very much ^^)

Dock så måste jag nog börja tänka framåt.
Vad GÖR man när man är 30 egentligen?
Jag har inte varit på tröskeln inför ett nytt tiotal sen.... tja, jag blev 20 ^^ ... och då hände inget mer än att jag fick mitt första jobb och insåg att vuxenlivet var inte alls lika glamoröst, romantiskt och fullt av frihetsgivande som jag hade trott i skolan. Nej, nu har du ansvar, skyldigheter och en massa krav.

Vad ska jag få reda på när jag blir 30, tro? .... att världen egentligen är en enda stor dröm och vi lever i en värld där maskiner suger i sig vår biologiska energi för att överleva, samtidigt som vi lever våra dagliga liv i en illusion konstruerad för vårat sinne?

Hmm... det där låter bekant...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0