Vaknade med lite olika tankegångar


Godmorgon allihop.

Jag vaknade upp med lite filosofiska tankar idag.


(1) Är det någon mer än jag som stör sig lite på orden "fake bröst" eller "falska bröst"? .. alltså, bröst med implantat...
Brösten i sig är ju fortfarande riktiga bröst, inte fake på något sätt. Det är inte som att brösten har blivit utbytta till proteser eller något. Dom är fortfarande där, på samma plats som dom alltid har varit.

Dom är bara moddade ^^ förändrade, utbyggda... renoverade XD .. det är allt. Utfyllda och förstorade inifrån, men inte ett dugg falska för det, eftersom dom fortfarande är samma bröst som kvinnan blivit född med.
Hade man däremot skurit av dom helt och ersatt dom med två mjölksäckar.. DÅ hade jag accepterat det som Fake-bröst ^^

Nu snackar jag inte om att jag gillar silikonbröst, för det vet jag inte än om jag gör. jag måste få känna på ett par först innan jag kan uttala mig i den frågan ^^
Men det hör inte hit. Vad jag menar är bara att man ska akta sig med vad man säger. "Falska" har en stark klang av att brösten i sig skulle vara helt käpprätt åt helvete oäkta, och då menar jag hela paketet.. inte bara vad som är instoppade i dom.
Grammatik-polis, jag vet ^^


(2) Varför känner sig tonåringar idag tvingade att typ alltid skriva något i stil med "ni kan inte sänka mig" eller "jag bryr mig inte om vad ni tycker" eller liknande på sina presentationer? Har världen blivit så jävla kall och otrevlig att man inte ens kan presentera sig själv utan att vara tvungen att först av allt försvara sig mot eventuella angrepp och personliga påhopp?
Själklart gör inte alla så, men om man kollar närmre på alla communitys överlag så är det rätt så stor procentdel som gör så, särskilt när det gäller tjejer. :S

Varför är det så? .. Varför MÅSTE det vara så?


Huvaligen. Jag vill ha mer kärlek i världen. Fan.
Alla tänker bara på sig själva idag. Hur man ska tjäna mest på någon annans olycka eller typ .. skönt att "det där hemska" hände någon annan, inte mig.. osv.
Själviskheten genomsyrar våra hem och hus. Vafan hände med peace, love and understanding?

Nej ursäkta, jag vet. Det är en omöjlighet så länge varenda vrå av vårt samhälle stinker av Svarta Handsken (den Moderata regeringen). Dom är ansvariga för stort lidande... och vidare är dom INDIREKT ansvariga för att ännu fler påverkas genom andra-hands inflytande.
Tjej A eller kille B måste vara kalla i en kall värld, helt enkelt. Arbeten outsourcas till fattiga U-länder där befolkningen jobbar för en skrattretande summa mynt, sjukförsäkringen granskar individer under lupp och vägrar använda sina hjärtan, vilket resulterar i att folk tar självmord hellre än att jobba på ett arbete med en arbetsFÖRHINDRANDE skada.. kort sagt.. samhällen faller ihop.

USCH!

Nu vill jag se en förändring. Ge mig glada flickor som dansar (gärna lättklädda, ^^ mohaha!) i sommarens solsken i en värld där alla bryr sig om varandra..... osv osv.

Vafan, lite medmänsklighet... ska det vara så svårt att begära?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0