Mycket har hänt.. får se om jag minns allt

(Låten är tillägnad mitt ex. Jag har tänkt på henne på sistone och jag ska erkänna att jag saknar henne, fast vi har inte känslor för varandra längre. Så det är på ett bra sätt jag saknar henne .. inte ett helvete-vad-livet-är-skit sätt  ^^
Sen de tog slut så har vi blivit bra kompisar utan underliggande agendor.
Men jag tycker iallafall man har rätt att bli lite nostalgisk ibland. :)

Nu är det kanske inte riktigt rätt låt, för jag valde inte den för att liksom älta sorgen om att det tog slut, utan mera att det var en vacker tid vi hade, synd bara att det tog slut som det gjorde. :) Nu har hon gått vidare och så även jag och jag önskar henne all lycka :) ^^ ... )



Iallafall..

Oj då ^^ nästan 3 veckor sen mitt senaste inlägg.... har det verkligen gått så lång tid? :O .. helt otroligt..

Men jag tänker inte "be om ursäkt" som så många bimbo-bloggare gör, bara för att folk ska tycka bättre om dom ifall dom fjäskar.
Alltså, såhär är det... om ni fortfarande läser min blogg - fan va kul! :) ... gör ni det inte - så kan jag ropa "fuck off då!" eftersom ni ärligt talat ändå inte kommer se det här då ni inte längre läser. XD haha

Okej vad har hänt? en jävla massa.

Jag tar det i punktnotiser.


* Jag har bakat, och bränt min första skapelse.

* Jag har varit på Valborg och sett både fyrverkerier och en brasa

* Jag fick INTE jobbet på GW, men fick ett uppmuntrande "maybe next time". Det är iofs rätt snällt av dom att säga så, för många bara skiter i att höra av sig överhuvudtaget.

* Min XBOX 360 fick Red Ring of Death!!!! :O ... error 0020 .. men vad större nyhet är.... jag fixade den helt själv! :D Grejen är den att garantin hade gått ut då jag redan hade öppnat den en gång tidigare för att fixa en dålig dvd läsare. Därför hade det kostat offantliga summor att få den reparerad....

Liksom.. that i don't need... utgifter är hemska saker..

men... jag kollade på självhjälps-videoklipp på youtube och köpte in skruvar och brickor från clas ohlson för kanske typ 30 spänn sammanlagt.... och med mitt tekniska geni så lyckades jag pilla på moderkortet tills det stönade högt "DÄR! JA! O HERREGU! DÄR ÄR RÄTTA STÄLLET!". Då visste jag att kylflänsen satt fast ordentligt. ^^

* Jag har fyllt år! :D 27 år ... tänka sig.
Det var ju alldeles nyss man var 24 liksom.
Relativt nyligen som man var 20.
Rätt så hyfsat skapligt nära som man var 19
Inte fullt så längesen som man var 17 ....

.. en hel del jävla massa år sen man var 10 (!!) ... ^^

Fick en hel mängd av gratulationer av folk som jag känner :) det tackar jag för.
Sen fanns det en del som INTE hörde av sig, som säger att man står dom nära, men som visar precis hurpass jävla "nära" man står dom när dom inte hör av sig.

Aja, men det är förgånget nu.

Men grejen med min födelsedag var att den kolliderade med en massa avslutningar... ..för...

* Jag har även slutat på Oden. :O Det var lite tårögdt, men det är sorgligt nog ett måste. Och även min handledare OCH en kollega gick i pension...

.. och allt detta ledde till att .....


* JAG HAR ÄTIT ALLDELES FÖR MYCKET JÄVLA TÅRTA!!!!!! Skojar inte :S .. det var en period på fyra dagar i sträck som innehöll tårta :S ... seriöst, det är waaaay too much.

Därför hade jag också dåligt samvete när jag..

* Var hos min underbara dietist igår. Tack och lov hade hon förståelse för min situation. Jag fick även adda henne på facebook ^^ hon är allt go :)
Och så beslutade jag mig för att GÅ HEM ... från Vendelsö till Jordbro ...... mmmm, ingen liten bit, det ..
Tog väl kanske 1 timme och 45 minuter, men sen var mina fötter rätt döda ^^ ... ändå gick jag och handlade nån timme senare :D haha.

När vi hade avskedslunch på Riksäpplet så upptäckte jag hurpass långt man har kommit från den tiden då man själv var en lite osnuten tonåring och irrade omkring i korridoren med Gustaf och Anders för att hitta bästa lediga data-sal och lira Starcraft tills håltimmen var slut.

Nej, det känns så jävla annorlunda nu. På Riksäpplet blev jag konstigt nervös. Vid lunchtid är det som en scen tagen direkt ur High School Musical eller nåt.

Tjejerna vandrar runt i flock och ser EXAKT likadana ut. Antingen är dom bloninder med nerdraget vitt linne över rumpan med tillhörande mörk skinnjacka som är ungefär lika stor som en BH, (vilket får mig att tvångsneurotiskt vilja stoppa in deras vita linnen i brallerna, seriöst, de ser ut som om det är ett stort pappersark som hänger där och dom har glömt att torka arslet eller nåt) eller så flamsar dom runt i säckiga bikbok-brallor med puffat hår och har 40 lager läppglans på sig.

Killarna består i 90% av fallen av invandrarkillar som sitter med stora flin vid kafeterians bord och ropar på sina polare som om dom vore hemma på bakgården i Azerbadjan. Varje gång en grupp tjejer går förbi måste dom självklart sprida ut sina påfågelsvingar och hojta på dom, varpå deras flin breder ut sig över deras stereotypiska ansikten.
And i ask you, är det underligt att killar som grupp har dåligt rykte, på så sätt att vi bara blir tagna för att vara sexgalna erotofiler med pannor som är så low-brow att dom slutar vid näsan?


* Jag har flippat ut totalt på dom där jävla äckliga Boliden-vagnarna vid Jordbro station. ÄRLIGT TALAT NU!! Är de verkligen så jävla nödvändigt att parkera dom satans gödselvagnarna lastade med gud-vet-vad, precis brevid en befolkad pendeltågsstation som allmänheten använder????? Vi har liksom inte bett om att få andas in den där förfärliga lukten. :S Är det verkligen för mycket begärt att dom ställer dom någon annanstans än just precis brevid en station där man VET att folk kommer att stå och vänta på tågen? *suck*..


Så vad händer i helgen då? .... jadu .. jag tror fan det blir en lugn helg. Jag har inköpt ett par spel som jag håller på att gejma ner mig i (måste akta mig för elräkningen bara, ajajaj) ... i övrigt så får vi se. Beror väl på om folk hör av sig eller icke.

Jag har upptäckt det. Jag är inte så bra på att ta initiativet direkt. Det ska alltid till att någon annan drar upp mig ur skiten och frågar om vi ska hitta på något.

Därför är det så kul med polare som Daniel eller Andreas eller typ Kim, som faktiskt tar initiativet och blåser bort min ofrivilliga isolation.
(även fast man med Kim inte direkt får någon betänketid alls. Man ska bestämma sig NU och inte om en timme liksom ^^ haha)

Sen är det ju inte alla gånger man har pengar för att gå ut (typ 99% av fallen^^) men man gör sitt bästa. Senaste gången var fan kul iaf :)

Nu ska jag dra.

Vi höres och störes, mina älskade idioter! ^^

Kram från en gam



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0