Farväl Jordbro Bibliotek



En era har just gått i graven.. ... jag slutade på biblioteket i torsdags :( .. skittrist.

Ärligt nu, det kanske inte låter som värsta drömjobbet, och själva arbetsuppgifterna kanske inte är världens roligaste heller, men sällskapet.. kollegorna.. människorna... dom gjorde det så grymt värt att dra dit varje dag.
Och bibblan gav mig det i en såpass stor mängd att jag aldrig ens såg mig om en enda gång efter det faktum att jag inte ens fick lön, utan bara minimum-bitchen.

God damn, i'm gonna miss them all. Elev X, eleverna A och B ... för att inte tala om elev Y. Fan, om man kan bli kär i en tolvårig tjej så har jag nog blivit det. Inte på sexuellt vis förstås, men typ som att man skulle vilja ha henne som en lillasyster eller något. ^^


Här är en video som jag gjorde för att hedra min tid på Jordbro Bibliotek. :'(

(OBS: tryck först på paus i mixpoden till höger innan ni kör videon, så att inte bakgrundsljuden i bloggen stör)







Nu är det söndag och imorgon ska jag börja på ett nytt ställe.... på GAME, no doubt ... ^^ ja, det låter faktiskt riktigt bra och det är det också. Särskilt med arbetskamrater som Jessica och Kristoffer :) .. jag var inne och snackade med dom för typ en vecka sedan och dom är ju grymma, alltså...
... men man kan ändå inte hjälpa att det känns en smula skrämmande trots det ... det är ju trots allt så varje gång som man börjar på ett nytt ställe... allt annat skulle vara onaturligt.

Så håll tummarna för mig nu. Jag behöver det. ^^ Don't wanna let them down.

Och låt oss hoppas att den gamla Kent har mognat och vuxit upp såtillvida att även om man har varit en human BEing, så kommer en tid då man inser att man borde bli en human DOing som alla andra. Det har varit väntat. In i ekorrhjulet och vandra ^^


Vad mer?

Hmm... jo! Idag ska jag till farsans minneslund med mamma. Underligt att vi gör det på Mors Dag ^^ men men.. vi gjorde det även förra Mors Dag så det är väl inte så über-strange. Det är jävligt fint väder så det ska bli riktigt skönt att köra in cykeln på en långkörare :)

Sen måste jag snacka med Fokus också. Hoppas dom går med på att frysa mitt medlemsskap återigen, denna gång över sommaren.
Jag menar, vem i sitt rätta sinne drar till gymmet under den enda årstiden då man faktiskt kan gå ut och promenera i sommarvärmen???? :S


Förresten.. jag ska ju börja på GAME.. och när vi ändå är på ämnet spel, så kan jag nämna att jag igår äntligen fick tag i Darksiders ^^

Coolt ^^ Ett nytt spel i lagom tid till att jag varvade Prototype ^^ Ett avbyter ett annat liksom.
Jag hade riktiga förväntningarna på det, men än så länge så håller det bara i stort sett vad det lovar. Det påminner i stil om Brütal Legend och i utförande om Batman: Arkham Asylum, på det sättet att det är ännu ett POTE-spel (egenhändigt konstruerad titel som betyder Progress Only Through Evolution; alltså det finns skräddarsydda hinder som ligger utströdda som på en hinderbana, stoppar huvudkaraktärens framgång tills dess att han/hon har utvecklat en ny, specifik kraft eller förmåga som möjliggör att han/hon kan överkomma just det hindret)

Typiska POTE-spel är just Batman AA och Darksiders. Jag vet inte, men det känns så uppgjort på något sätt, när man i ett spel stöter på ett hinder där man direkt inser att "aha, här kan jag bara komma upp om jag har antingen nån form av grappling-hook eller typ vingar" och så går man bara och väntar på att man ska utveckla såna krafter. Jag tycker det känns lite slött och i stort rätt så uttjatat, för vi har sett det förr.
Hindren måste inte vara så obviously skräddarsydda. Mer originalitet och MYCKE mer diskretion, tack! ^^

Och vad händer i Naruto Shippuuden då? ... ja äntligen så kommer Naruto att fejsa Pain. Och det var bara en miljon avsnitt fram tills dess kändes det som. Men jag tror fan att det är Gud eller nån som har gjort så att sista avsnittet innan jag börjar på en ny praktikplats är värsta cliffhangern! ^^ Säkert av omtanke. För då har jag liksom något att se fram emot :D haha.


Nej nu ska jag käka frulle och sen göra mig i ordning för cykelturen :)

Vi hörs, mina små rugrats.
Och återigen: tack för tiden, Jordbro Bibliotek.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0