Situationen i min nya lägenhet


Jag ÄLSKAR min nya lägenhet! Den är helt fantastisk. Särskilt nu när den är möblerad :)

Visst är den sliten, liten, lite skitig och har tapeter från typ Dacke-fejden... men den är MIN!!! ^^ Jag kan göra vadsomhelst här (inom rimliga gränser dårå).. jag är kung här! Här lyder man under MIN lag! :D ... me like very much! ^^ det här slår fan att ha stadiga regelbundna pök :)

Men..

Det finns vissa saker som jag stör mig på (big surprise, de gör man alltid) och dom ska jag bara redogöra för och klaga lite på så jag kan gå vidare sen.

Bland annat en sak som är lite jobbig är att jag bor exakt precis mitt i ett oväsen-centrum.
Låt mig förklara:

* Det är väldigt lyhört genom dörren till trappuppgången. Varje gång någon kommer in genom porten låter det som att dom klampar in i min lägenhet.
* Utanför balkongen går det en väg som är mer trafikerad av bilar än en sån väg egentligen borde vara.
* Utanför min gavel-vägg ligger en backe där dagisbarn frekvent åker pulka och skriker och stojar.
* I riktningen som går tvärsemot balkongen och passande nog också är samma vägg jag har huvudkudden mot, där finns lämpligt nog.. ett garage bakom väggen. .... :S .. varje gång mannen (jag säger "mannen" för det är bara män som riktigt rivstartar sådär ur ett garage) kör till jobbet så känns det som om man är med i Svenska Rallyt.

Tror ni det är slut där? nej, för det finns två riktningar till.... upp.. och ner.

* Ovanför mig har vi en polsk fembarns-familj, vars ung-helveten stampar i mitt tak varje morgon så jag inte får sova ut om jag råkar ha turen att ha sovmorgon. Fan, sätt glinen på dagis! Det är det barnfängelsena är till för.

* Och rakt under mitt golv... har vi ingenting mindre än allas vår älskade tvättstuga. Jag har vaggats till sömns av samma centrifug-rytm som skrämmer slag på mig om dagarna. Jag svär, det låter som om en bil står på tomgångskörning när centrifugen är igång och jag kan bokstavligt talat KÄNNA vibrationerna.

Hmm, skönt kanske när man har sex.... *mental note*

Så, slutsatsen är att praktiskt taget ALLA fronter och riktningar för oväsen på ett eller annat sätt.


Förutom detta så är mitt enda andra klagomål att det luktar rätt konstigt i den här lägenheten.
Inte att det luktar illa... bara konstigt. Det slår mig varje gång jag kommer in utifrån. ... weird..

Sen är det tapeterna. Dom i vardagsrummet ser ut som tapeter man kan vänta sig hemma hos en hobbymormor som tar dagspromenader och virkar till Ring så Spelar vi.

Men dom gräsligaste är tapeterna i hallen! ... tänk er en randig pyjamas. En GRÅ randig pyjamas. :S ... jag säger inget mer.
Låt mig bara säga... jag köpte roller och färgpyts i centrum av en anledning.


Sen det här med inflyttningsfest.... jag har aldrig annordnat någon sån förut .. hur gör man? .. jag är ingen catering-person direkt. Bjuder man för många så får de inte plats, och bjuder man för få så är det inte kul, varken för mig eller dom som inte blir bjudna.
Jag skulle vilja bjuda alla, men storleken på interiören och ekonomin i sig skriker åt mig att det är en omöjlighet.

Snälla, ge mig tips.


Nepp! Nu ska jag kolla film.

Laterz!!

Puss, tjejer! Varmt handslag, gräbbz!


Kommentarer
Postat av: Stina

Det här med din inflyttningsfest är så att du bjuder så många som du vill. Folk sitter överallt där dom tycker sig få plats. Konstigt nog så drar sig alla på en fest till köket och hänger där. Alla sammlas inte på samma ställe. Sen när du säger att du inte har råd så säger du att alla tar med sig eget dricka. Då slipper du tänka på det. Och kanske bjuder på lite chipis.

2010-03-10 @ 10:24:20
Postat av: Helein

Det går att köpa in chips och sånt och sen be folk ta med sig det de själva vill dricka - det är i alla fall vad jag brukar göra.

2010-03-24 @ 10:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0