Melodi, näe ... cirkusfestivalen


Sitter just nu och kollar på Dolph Lundgrens nyinförskaffade skötebarn. Ja jag menar Cirkusfestivalen... (ja vet, ovanligt för att vara mig, men jag var tvungen när dom sa att Sly Stallone skulle medverka *vilket i sig var rätt dåligt*) och jag lovar er nu, till absolut 100%, dom där blondskorna Timotej kommer att vinna. Det är helt uppenbart. Dom är unga, blonda, tjejer, och dom är överexponerade i media.

Senaste veckorna har tidningar och TV ätit upp dom små tonåringarna så tillvida att vi kommer garanterat få höra deras låt under merparten av sommaren. Visst, dom har en trallvänlig låt och är inte sådär typiskt schlager-aktiga som alla dom andra låtarna är (smärtsamt långsamma ballader eller rockig mespop), men om dom vinner så tycker jag dom borde vinna av rätt anledning.

Men det är just därför jag kallar det här för just Cirkusfestivalen, för fokus har flyttats från det första syftet. Det handlar inte om hur bra man kan sjunga eller hur skön själva melodin är.
Nej, det handlar om vem som har den mest storslagna pyrotekniken i numret eller snyggast och akrobater på scenen eller den som har media-runkat allmänheten bäst under den gågna månaden.

Och sen är ändå allt meningslöst i det långa loppet, då grannländerna ändå bara röstar på varandra i europa-tävlingen.

Vad mer kommer hända ikväll? Tja, kvällens tävling är ju överröst av flickidoler (Darin, Eric Saade, Ola, Salem Al Fakir) så jag antar att en stor procent av sveriges unga flickor kommer att få slaganfall och ruschas till akuten under natten.
Sylvester Stallone kommer att bli kär i Jessica Anderson när han har fått en kopia av kvällens sändning från "Doffe". Krävs ingen raketforskare för att inse det.
Dolph Lundgren kommer hissas och Peter Jöback gör sin sista cirkusfestival nånsin när han inser att han inte längre är lika snygg som dom unga flickidolerna.


Nu ska jag fortsätta titta.. och sen ska vi se vem som vann .... Ni alla som läser det här får hundra spänn om inte Timotej vinner..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0