För i helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



För i helvete!
Jag gör såna Johan Nordgren-misstag nuförtiden att jag börjar skämmas. Det var roligt i början men nu är det fan pinsamt. :S

Först i förrgår. Jag skulle fixa ris. Såhär gick det:

* Jag tar fram ett decilitermått som sitter ihop med andra, mindre mått.
* Mäter upp ris i decilitermåttet och ställer det åt sidan för att hälla i när vattnet väl kokar
* Vatten ja, .. jag funderar "hur ska jag få i en deciliter vatten i kastrullen när måttet är fullt av ris?
* Ah, pling! .. en idé formar sig... jag kan ju helt enkelt använda det mindre måttet, som rymmer ungefär 50 milliliter och mäta upp två gånger så jag får en hel deciliter.

* Vart är den? Åh, den är här på bordet brevid det fulla decilitermåttet. Bra jag tar den då och fyller den med vatten......  *RRUUUUSSSSSSSSCHH*

Någonstans på vägen har jag totalt glömt bort att decilitermåttet sitter IHOP med dom andra måtten... och så.. *ris över hela golvet* ...


NEJ DET VAR INTE KUL! ... fast okej.. ja garvade nog en del först, jag med :P


Men nu idag skulle jag diska och vad gör jag?? Jo, ett precis likadant klantarsel-misstag.

Återigen:

* Diskar en tallrik, fylld med vatten
* Tar upp den och skrubbar med borsten i botten
* Vänder mig för att titta på klockan (med tallriken i handen)
* Oj, det skvalpar så mycket när jag håller i den, det är nog bäst att jag vänder på den så vattnet hamnar i diskhon.....

Ja nu var ju problemet att jag inte stod vid diskhon när den idén kom till mig.

*SPLASSSS* ... *vatten på golvet*

Vafan, det är som om att tanken kommer till mig bara någon millisekund före jag hinner komma på att det inte är en bra idé.
Impulsen att vända på tallriken har redan hunnit åka iväg till händerna, när plötsligt min hjärna ser vad jag gör och i slow-motion skriker .. "NOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!" :O


Helvete... *torka, torka, torka*


Aja... nu till annat


Jag såg på debatten mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt här om dagen och det slog mig att Mona Sahlin nog inte kommer vinna det här valet.
Man har sett fram emot valet i september just av den anledningen att man äntligen.. ÄNTLIGEN kan få gå till valurnorna och säga "Nu kickar jag ut dom jävlarna!" ... men sen ser man vilken typ av politiker Mona Sahlin är och jag börjar bli rädd för att så inte kommer att ske.

Varför? Jo, Mona Sahlin är ingen folkperson.
Hon kan tala, hon har koll på vad som gäller och är en skicklig politiker. Men hon tilltalar inte det jovialiska i oss; vår avslappnade karaktär. Hon är en tråkig statsman (förlåt.. kvinna) som inte riktigt har den här debatt-förmågan att kunna vara cool-lugn, möta angrepp med fingervisningar utan att behöva andända just fingervisningar.
Nej, Mona Sahlin ger sken av att vara bortkollrad, sur och tvär när nån säger emot henne och det värsta av allt.... istället för att komma med konkreta förslag om hur vi ska göra landet BÄTTRE, så är det enda hon kan göra att peka på var moderaterna har begått misstag och säga "ameh, kolla va ni har gjort råå".

Fredrik Reihnfeldt är däremot en karismatisk man som går hem i stugorna. Han lär vara alla politiskt aktiva tanters våta dröm och kan dra på smilbanden lite då och då för att värma våra hjärtan med tankar som "aaaaw, han bryr sig om oss ändå.. kolla, han skämtar ju .. han ÄR inte så evil ändå".

Nej, skärpning nu, Mona, för i helvete! Släng inte bort det här nu. För att gemene man ska få det bra här i sverige igen och inte hålla på att ta självmord p.g.a det usla sjukförsäkringssystemet så måste du ta dig i kragen och gå nån social kurs eller nåt.
Lär dig hur man bäst tar kontakt med oss svennar och blattar så kommer vi med glädje rösta fram dig i september.

För jag säger bara det: Inte en mandatperiod till med Farbror Blå. Absolut inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0