Folk som inte vill ses (men säger att dom vill det)



Vad ska man göra? Alltså.. egentligen... vad ska man behöva göra för att bibehålla kontakten med folk som säger att dom gärna vill träffas eller ens prata? ...

Det handlar om att få arslet ur vagnen och faktiskt träffas och hitta på något tillsammans, något som jag har upptäckt att just tjejer är sugande dåliga på.
Folk snackar så mycket, men när det kommer till kritan så är dom fyllda med så sjukt mycke bullshit att man kan öppna upp en egen gödselfabrik.

* Johanna lovar saker som hon inte håller. Det har hon gjort i flera år nu. Sen när det väl kommer till kritan så hör man inte ett knyst. Det är en tjej som jag har lärt mig själv att inte räkna med. Och hon har mage att fråga om hon ska ta bort mitt nummer när jag har accepterat att hon inte vill gå framåt i vänskapen. Fan, tjejen, vi har inte setts nånting trots att vi har snackat i typ 3 år nu. Jag har god lust att faktiskt säga "ja men ta bort det då!" nästa gång hon säger nåt sånt. Fan, som om jag skulle vara den som är vrång liksom :S

* Sen har vi Ingela, en annan tjej som tydligen har värsta problemena med att komma till skott. Hon säger att hon gärna vill ses, och sen när man väl HÖR AV sig om att ses.... *dödstyst* .. varje gång. Det slår aldrig fel. Där kan man alltid just RÄKNA med att om man nämner orden "träffas" eller "ses" så får man ett snabbt slut på messandet. Det är rätt intressant iofs ^^ för då kan jag liksom säga "ska vi ses nåt?" om jag känner att jag vill avsluta SMS-konversationen liksom ^^ Det funkar varje gång.

* Iza var ytterligare en tjej som jag trodde verkade helskön och man kunde hänga med och så, men där är det också ett stort vacuum.

* Vidare hon den där Almquist, som snackar sån jävla massa skit om att hennes pojkvän är livsfarlig och att hon vill lämna honom även fast hon har svårt att ta steget. Vad ser jag sen? Jo, i hennes lilla undertext på msn står det "JIPPI VI FICK LÄGENHETEN!" och en massa garbage om "ååh jag älskar dig" och la la la.. liksom ... XD XD .. MVG i hyckleri!

* Emelie på Oden, som alltid verkade så trevlig och kul att hänga med och som verkligen proppsade på att ses efter Oden-eran var över, svarar inte på något SMS; varken nu som då.

Det finns flera, åjo.. men orkar inte dra dom nu. Känner bara att frustrationen håller på att ta kål på mig.

Och varför är det här fenomenet uteslutande ett brud-problem? Det begriper jag inte. Killar har mycket bättre förmåga att ta tag i saker och ting. Andreas eller Danne hör gärna av sig och vill få med mig ut på lite lätt ölande eller bara snacka skit.

Men tjejerna.. nja...
Seriöst, antingen blir jag bekant med guldkorn som bor på miltals avstånd, eller så träffar jag folk som är lika sugna på att ses som min morsas krukväxter är. :S
Vad är det för fel på er flickor?? :S Har ni bakåtutvecklats och blivit fullständigt sociala retards eller vadå??


Och nu är det ju fan fint väder ute och allt... liksom... DUBBEL motivation.. sällskap och sol... men nej, fan ingen är sugen på att ses.
What then?
Ska man sitta inne och uggla som nån jävla trädstubbe eller ska man gräva ner sig i tjugo lager lakan och lyssna på deppig country-musik?

Det finns ett sätt att få mig att lysa upp och släppa den här frustrationen jag känner just nu.... vet ni vad det är? .... ett SMS... ett ynka SMS... ni behöver inte ens snacka med mig, när nu det är så fruktansvärt. Men skickar ni bara ett SMS så känner jag mig behövd, saknad, uppskattad, ihågkommen... då lyser jag upp.

Vet ni hur man gör? Man går in på Meddelanden i menyn och så trycker man på "skriv nytt meddelande".. då kommer det fram ett fält där man kan skriva bokstäver, siffror och annat sånt roligt. Man kan t.o.m bilda hela meningar :O

Fast... hmm.. dessvärre kan jag inte svara... inte just nu iallafall (ska försöka fixa under dagen idag) då min mobil har nedgraderats till Comviq Bas med noll kronor på kontot. Så jag kan bara ta emot, ionte göra utkall eller skicka SMS. Inte för tillfället iallafall. Men det ska fixas.

Ett annat sätt är att adda min MSN. Det ni, det är högteknologisk sheisse det ^^ där kan man prata i REAL-TID!!!! :O omg!




... jag kanske borde tillägga ett utlåtande om att jag faktiskt använder en stor portion sarkasm i den här bloggen, hmmm...





Kommentarer
Postat av: Tessan

Det är nog ett vanligt fenomen, även hos killar kan jag meddela, tricket är att..ptja, finns nog inget bra trick där men man kan ju tänka på själv att man inte ska höra av sig och framför allt SÄGA att man ska höra av sig om man inte tycker det är riktigt så viktigt som kanske den andra tycker..jag vet att många tycker såhär om mig nämligen, killar som tjeje, men jag har på sista tiden blivit bättre på att istället säga:" jag träffar o pratar gärna med dig, men faktiskt så har jag saker som är viktigare i mitt liv, och det väljer jag nu att prioritera." Problemet är bara då... att människor blir SURA. Eller många iaf, mina närmsta vänner förstår mig men de flesta blir galna.. då har alltså problemet upptsått, eftersom många tror att folk blir sura av sanningen, så LJUGER folk istället.. suck..:)

2010-06-22 @ 15:55:30
URL: http://tessant.blogg.se/
Postat av: IJDVJSDILO

Jag tycker din lösning verkar helt fenomenal. Om bara majoriteten av världens befolkning kunde vara lika raka, så skulle nog en enorm del av misstag och missförstånd kunna undvikas. Jag skulle absolut inte bli sur. Jag tycker liksom, hellre lite för rak än för obskyr och lögnaktig. Goda avsikter ursäktar aldrig ett falskt beteende.

Postat av: Ellinor

jag råkar själv ut för detta problem där folk verkligen övertalar mig om at de vill ses, men sen händer det liksom ingen, jag hade verkligen uppskattat (och precis som dig inte blivit sur)om andra var raka, det säger ju egentligen sig själv, jag vill gärna träffa dom som "vill" träffa mig, men dom VILL ju inte det, och då har jag faktiskt andra människor jag vill träffa mycket hellre. Samma gäller för närmre relationer, man vill för sjutton inte t.ex. vara ihop med någon som inte är kär i en. Det verkar ju urdumt, bara för att man själv råkar vara kär vid det tillfället :)

2010-06-23 @ 09:06:21
URL: http://tessant.blogg.se/
Postat av: IJDVJSDILO

Jag vet hur du menar. Ensamheten och det faktum att man känner sig nästan tillomed så totalt utpekad som ett föremål för utfrysning (i vissa fall) är riktigt riktigt hemsk. Och när det sen sker av majoriteten av folk som är just dom som säger att dom vill ses så tänker man "vafan, är verkligen alla mina vänner så extremt otaggade på att umgås med mig?" och så blir man deppad, för det känns som om det är just jag som aldrig får mess eller typ förfrågningar om jag vill hänga med ut just now och hitta på nåt liksom. Man känner sig så otroligt isolerad.

Ja att vara kär är en jävla dum uppfinning tycker jag. Jag läste något i Illustrerad Vetenskap om att när man är riktigt kär så är hjärnan inne i någon form av psykos och man beter sig inte rationellt. Även om personen i fråga inte är kär tillbaka så skiter liksom hjärnan i det... fullständigt. :S ... Men kom igen, liksom... hjärnan, det är ju det organet som ska vara så logiskt och resonligt.. men nej... i det fallet så får den fullständig flippendo! :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0