Cykeltur och filosofi



Fan jag satt igår på cykeln och cyklade runt.. överallt typ... Jordbro Industriområde, Västerhaninge, Håga.. Vi Supermarket... eller vänta :O ... nej jag cyklade inte IN där ^^ .. men jag handlade också :) ..

Aja, men iallafall ... under tiden som jag cyklade så satt jag och filosoferade lite.... jag kom att tänka på det här välkända begreppet "men hallå, Jag bad inte om att bli född!!!" ... ni vet.. det här smått cyniska begreppet om att man har dömts till att leva i en värld av plåga utan att man kan påverka det... sånt som så många (särskilt tonåringar) säger när dom är väldigt griniga eller så. ^^

Men sen kom jag att tänka på en sak. Vadfan vet jag om vad jag gjorde innan jag blev född? Jag kanske VISST bad om att bli född. :S Hur ska jag kunna veta det? Det kan jag omöjligt veta nu, då mitt minne inte kommer ihåg min existens innan jag blev född. Visst, det kanske är för ATT jag faktiskt inte fanns då ^^ men det är fullt lika möjligt att jag kanske fanns men föddes med den delen av mitt minne blockerat eller utraderat. :O

Jag har ingen möjlighet att kunna veta ifall jag faktiskt existerade på något annat sätt på något annat plan innan jag föddes in i den här världen av kött och blod. Och det kanske är något som vi alla gjorde.

Aja, och i den världen så kanske jag mycket väl har kunnat bett om att bli född eller iallafall ha tagit någon åtgärd, varav min födsel in i denna värld var en direkt konsekvens av detta. :O :O :O ...
Vem vet, jag kanske rentav såg det som något så åtråvärt att jag tillomed betalade för det, med vad man nu möjligen skulle kunna använda som pengar i "den andra" världen... XD .. det här livet kanske är en upplevelse som jag har beställt, fått paketerat och hemskickat och som jag nu håller på att spela igenom.

... och när man sover i den här världen.. .. då har man sparat simulationen och tagit en paus...


... wöow... mucho djupa vi är nu, känner jag XD ... .. värsta Matrix liksom :)


Fan, det här är en sån typisk filosofisk tankegång som jag skulle ha kunnat snacka om i timmar med Gustaf ^^ .... damn it, i miss the man!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Yep, du är underbart rolig herrn! Det är sådana tankar som får mig att tycka livet är roligt, det och att det kanske, kaaanske finns sjöjungfrur! haha..

2010-06-27 @ 23:27:10
URL: http://tessant.blogg.se/
Postat av: IJDVJSDILO

Ha ha tack så mycket ^^ ja, men man vet ju inte :) det är det som gör livet lite extra intressant ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0