Lite videoklipp... och en bild


Tja.. här kommer lite videoklipp som jag har tagit med jämna mellanrum.

Dock får ni ursäkta, min digitalkamera var på laddning så jag har använt mobilkameran istället; vilket man tydligt ser i och med den dåliga bildkvaliteten.

Aja, hursomhelst.

Första videon är hemma hos min underbara syster. Onsdag 7/7, Jasmine (syrrans dotter) fyllde ... ja, ni ser själv hur många fingrar hon håller upp. ^^
Gör ni inte det så är ni blinda och det hjälper inte även om jag skulle skriva det här..... för ni kan inte se filmen ändå XD







Nästa klipp är utanför min dörr i trappuppgången, och nu vill jag gärna citera en artikel som jag hittade:

Totalförbud mot prylar i trapphus
Barnvagnen är förbjuden.
Likaså blomsterkransen på dörren.
Se upp med vad du ställer i trapphuset. Barnvagnar, cyklar, blommor, stolar, tidningar, rullatorer och sopor – huller om buller. Kaos är ett ord som beskriver läget i många trapphus i Stockholm. Men nu ska det bli ordning och reda. Stockholms brandförsvar har dragit på sig hårdhandskarna och vann nyligen ett fall i kammarrätten. Nu är det förbjudet med barnvagnar i trapphusen. Och för den delen med allt annat löst som står där med.

– Enligt lagen om skydd mot olyckor får inte föremål som försvårar en utrymning stå där. Folk förstår inte vad till exempel en barnvagn kan få för konsekvenser. Det kan vara livsfarligt, säger Lars Thidevall, brandinspektör. Inte ens en dörrmatta tillåts utanför din dörr. Men om du riskerar att straffas för den är oklart.
– En dörrmatta vet jag inte om du åker dit för. Men till exempel torkade blommor på dörren kan utgöra brandfara. Så det är inte lagligt, säger Susann Wikström, jurist på Hyresgästföreningen.

... och hur ser det ut utanför min dörr???? ... jo såhär...







Ärligt .. det är lite väl...
Jag menar, för en yta på typ 2 x 4 meter.. 5 fucking jävla barnvagnar, varav en är en dubbelsätare och en annan (den som står närmast min dörr) har jag slagit i flera gånger när jag har öppnat dörren!!!
Ja, jag har ringt och klagat (och jag är inte den enda, fast jag borde vara den som är MEST på eftersom vagnarna stör mig mest då dom står precis vid min dörr) men inget händer!
Ibland har jag bara haft lust att typ kasta ner den närmsta i källartrappan eller nåt.


Aja... och så den sista.... jag var bara tvungen XD .. Såg på SG-1 igår och måste bara lägga upp den :D ... sorry för att man inte hör så bra, men jag kan skriva vad som sägs.







O'neill: - No, no. I full well expected the other shoe to drop eventually.

Thor: - We can only hope for this to be the last footwear to fall.


Älskar O'neills uttryck efteråt ^^






... ah ja just ja... ni kan få en bild på mig också. Eftersom jag är så snäll idag. ^^

Det här togs i lördags (för en vecka sen) när jag skulle festa inne i stan.
Vad tycks? Borde jag kanske raka mig? .. hmmm





Aja, nu måste jag göra annat. Kan inte sitta här hela dagen XD

Ha de gott, mina kära små kålrötter.
Glöm inte att smiska era kära och hålla dom nära. ^^


♥ J.W ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0