Awesome kväll igår ^^ .. trots rånförsöket


Fan va kul det var igår :)
Drog till Rudan och satt vid stranden med Danne och hans polare. Me like ^^ Det var en sån där lägerelds/woodstock/camping feeling på det hela ^^

Jag har minnen av att vi sjunger, skålar, badar fötterna, jagar efter personer, jag blir kallad både Johan och Miranda, flera missar sina tåg och jag.. ramlar över en hund.. (?) .. hmmm..

Ja jo just det, jag var ett smörgåsbord för myggen igen också. Det never failar.

Askul var det iallafall :)
En sak som jag upptäckt dock är att 90% av nytt folk som man träffar alltid är upptagna. Varför är det så? Är inte singlar ute och partar på beachen lika mycket? Man såg mycket fint igår ^^ men jag har respekt för dom som har lyckats "bag the baddare på kroken" .. (jag bara älskar min svengelska)
Alla höll sig på mattan :) ... till och med Danne, hehe ^^

Han berättade en ... intressant, grej ...
Han hade kollat på sina första foton från dagis, där det hade stått vissa noteringar vid bilderna om hur dom övriga dagisbarnen hade tagit emot honom på hans första dag.
Tydligen hade en velat klappa honom, en hade velat krama honom... och en hade velat veta om han hade bajsat på sig.....
... och nu får ni en klapp på axeln och ett halvstolt flin som belöning om ni kan gissa vem den där sista var ^^ ...

..mm, det stämmer...


Fuck!! Nu börjar myggbetten klia också... lagom till att lördagen verkligen kommer igång.

Morsan ringde mig klockan halv nio.... och jag var verkligen *sarkasm* sugen på att vakna då. Med huvudet begravt i kudden stönar jag fram något som ska likna "Hallå" .. och hon ropar så det ekar i mina trumhinnor "IDAG SKA VI BADA" eller nåt liknande.... Det tog kanske en minut för mig att svara henne att det isåfall får ske på eftermiddagen.
Så.. vi får se hur det blir idag.

Planen är iallafall att vi ska bada, (FINALLY!!) antingen på vår klassiker (SCHWEIZERBADET) eller också Rudan.

Sen ikväll ska jag in till stan på nån jäkla community fest vid mariatorget. Det är en del som har tjatat på mig och eftersom det här specifika communityt håller på att klappa ner (nej det är inte Lunarstorm) så känns det som att "ok, en gång innan murverket rämnar.. why not?"



Och nu ska jag berätta en sak som är lite skrämmande.

Jag höll nästan på att bli rånad igår.

Såhär låg det till:
Om jag har varit ute sent på natten i typ Handen, så brukar jag alltid gå hem till jordbro. Det är något som jag tycker är så jäkla skönt för det är typ inge folk ute, väldigt lite bilar och allt är så tyst och lugnt. Inget jäkla fylleslag på nattbussar eller tåg. Att gå hem är skönt för det rensar både tankar och kropp.

Så igår.. när jag kom till Jordbro (Blockstensvägen, närmare bestämt) så sitter det två halvvuxna killar på en moped och tomgångskör mitt på gatan.
Jag la inte så mycke märke vid det och vandrade förbi dom.
Så hör jag hur dom pruttar iväg på sin moped, eller om de kanske var en cross, jag vet inte...
Det är knäpptyst under några minuter, tills jag hör det där ettriga motorljudet sakta växa sig starkare igen.
Jag hör hur den saktar in och stannar precis brevid mig.
Killen som sitter bakpå hoppar av, knuffar till mig lite lätt och frågar "vart ska du?" på bruten svenska med slavisk dialekt.
"Hem" svarar jag.
Killen granskar mig med ögonen och slår mig lätt på fickan. "Vad har du där då?" frågar han ...

Nu när jag är lite klarare i bollen så inser jag att han nog analyserade mig för att se om det fanns något på mig som var värt att stjäla.
"Skivor" svarar jag. (Vilket är sant, för Danne hade just gett mig skivor med både Sterbhaus och Skitarg under kvällen) ..
Detta svar fick killen att backa, då han insåg att det inte var värt det. (Sorry Danne, men det är sant ^^)
Han hoppade upp bakom sin rump-polare och brände iväg.

Jag tog mig hem och satt en stund och funderade på vad som hänt.
Jag hade en jäkla tur. Dom kunde lätt ha typ slagit ner mig eller något, jag inser det.

... nattbussar kanske inte är en sån jävla dålig idé ändå....



Kommentarer
Postat av: Mikkan

Fan vad läskigt men tur att dem drog så att dem inte puckla på dig. De lät nice att träffa lite folk så där.

Synd att jag inte bor kvar i handen:(

Vi hörs av kram

2010-07-04 @ 10:03:53
URL: http://sommartos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0