Åh, jag vill hångla!



Ja precis vad rubriken säger. Jag är hångelsugen så jag tror jag dör. Eller kela, eller mysa. The urge is in me ^^
Och ja, jag har en idé om VEM jag vill hångla med, men det går jag inte in mera på just nu. ^^

Igår var en intressant dag.
Först var jag hos dietisten och gissa vad.... jag har gått ner 8 kilo sen jag började där :O ... wöow!
I början sa hon iofs att ju tyngre man är, desto mer fett förbränner man, eftersom varje ansträngning är mer påfrestande ju tyngre man är.

Är så jäkla glad :) .. och ni ska inte tro att det här är för någon fåfäng önskan om att anpassa mig till ett smalare ideal. Nej, det här är min önskan om att undgå diabetes som min far hade och vikt är direkt kopplat till risken att få diabetes.
Så jag är rätt så jävla nöjd ^^
Dock är jag osäker på vad jag har gjort egentligen som har haft den här extrema effekten på mig. Jag har inte ändrat på mig särskilt mycket. :S Inte vad jag vet iallafall.

Men det känns så skönt. Hittills så har jag ALDRIG gått ner i vikt. Som bäst har jag lyckats stanna på samma vikt, men inget mer.
Det här är första gången som jag faktiskt har börjat se en viktminskning and me like ^^
Fortsätter jag i den här takten så räknar jag ut att sommaren 2011 så kommer jag vara värsta hunken på stränderna. :P haha ^^
Visst, det är inget som jag direkt bryr mig om, men att strutta runt med en slimmad kropp lär ju få några ögon på mig iallafall ;) .. det me likes ^^

... även om det är ytligt som fan XD  ...


Vidare så träffade jag äntligen Jennifer igår. Det var kul :) För första gången fick man finally chansen att snacka med någon som man har kul med på MSN.
Hon var rolig som fan :) och äntligen någon som bevisar att inte alla är sociala retards. ^^ Tack för det, Jennifer.

Träffade Mikaela i tisdags också :) Det var grymt kul, har inte träffat henne på typ ett år. Hon hade sin dotter Tina med sig och vi var i parkleken här bakom huset, dit alla små ungar går och leker.

Jag la mig i en sån där stor gunga (som fan inte fanns på min tid :'( ..) och passade på att avlägga rapport.
Ni kan se den här ^^

(som vanligt får ni pausa mixpoden till höger så inte musiken stör, om ni nu vill höra va jag säger)





Åsynen av hur lekparken var skapad gjorde mig lite konfundersam.
Det var format som ett litet arbetsläger med sandvagnar på spår, kvarnar och skopor i kedjor; allt som var till för att förflytta ... sand :S ..
Det liknade kusligt mycket ett arbetsläger från tredje världen; barnen påminde om arbetare som jobbade med gruvdrift.

Men med en avgörande skilnad.... barnen brann verkligen för att arbeta.. för dom tyckte det var kul att göra nåt som verkade vuxet... :S ... och då slog det mig, hur jävla mycket skulle inte bli gjort på arbetsplatser även i den vuxna världen om alla arbetare verkligen verkligen brann för det dom arbetar med.
Om man bara kunde hitta rätt plats för rätt människa, i ALLA fall.

.. och där drog jag paraleller till min egen situation förstås.. och blev deprimerad XD ...



Och nu lite småtankar..

Jag såg nyheter från VM i fotboll för typ en eller två veckor sen, om hur Frankrike spyr galla över sina spelare skäller och gormar p.g.a deras sugande insatts i VM; ni har nog sett det.
Många rynkar nog på näsan åt det och kallar dom för "Medgångssupportrar" eller dåliga förlorare.

Men det får mig att tänka på hur vi behandlar våra spelar i sverige...
Jag tänker på om t.ex Tre Kronor kom hem och har gjort jävligt dåligt ifrån sig. Hur behandlar vi dom? .. Tja, vi är så typiskt svenska. Vi ska liksom tyst visa vårt missnöje, men ändå ha förståelse för att en massa detaljer inte klickade, att domaren självklart dömde fel osv... vi har en massa ursäkter dragandes som gör att spelarna ska känna sig förlåtna..
Men vadfan, jag tycker det är lite hyckleri. Är man missnöjd, så ska man få visa det också.
Hur jävla motiverade att ändra sitt spel till det bättre blir egentligen spelare som kommer hem från en urusel prestation, om dom möts av en klapp på axeln och gulligull liksom???

Nej jag tycker fan att Frankrike har rätt att skälla lite. Det känns som en frisk fläkt när åtminstone något land vågar ventilera hur dom känner när dom är besvikna.


Nej, nu har jag svammlat så jävla mycke här. Nu ska jag fan ut ^^
Gotta keep that fat burning!! :D

Laterz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0