ROBINSON FINAL (Spoilers)



Ja, planerna för idag gick ju inte som väntat :( men ibland händer saker som man inte kan styra över. Vi får ta igen det en annan gång.

Istället blev Robinsonfinalen den stora höjdpunkten på kvällen och jag tycker definitivt att Hans var en mer värdig vinnare än Jimmy the Dark One; vars ända merit hade varit att han hade vunnit för att han hade paktat slugt.

Sen har vi ju alla andra också och här är min uppfattning av alla deltagare som jag minns.

- Hasse -
Hans har växt i mina ögon; från att vara en mansgris som tror att han kan allt, till en kunnig människa som är värd min respekt. Den respekten fick han av mig främst när han la ner stridsyxan med Annika vid Ghede. Att sen hålla humöret uppe även vid den psykiska utfrysningen då han kom tillbaka till Legba var en stor grej att ta bara sådär.

- Jimmy -
Evil mastermind. Dominerar allt och alla genom manipulation och bryr sig inte om någon annan eller dom känslor som han trampar på. Håller inte sitt ord för fem öre och en utmärkt lögnare. Bra vinnarskalle, men typisk tystare form av översittare.

- Anders -
Nu är det här bara åsikter som byggs på vad jag har sett av honom i TV, men just den vinkeln jag har presenterats av honom gör att det är något med Anders som jag inte gillar. Jag kan inte sätta mitt finger på det. Vid första anblicken verkar han vara en trevlig kille, men nu på sistone har jag fått intrycket av att han är en högljudd, feg rövslickare som fogar sig efter den mest dominanta ledaren. Anders fjäskar för alla som vinner tävlingar och blir så nervös när han får höra att någon har tänkt rösta på honom, att han omedelbart försöker manipulera andra till att rösta ut den som är ute efter honom enbart för att rädda sitt eget skinn. Han vill ha folk omkring sig, men använder sig av tvivelaktiga metoder för att få dom.
Kände väldigt snabbt att Anders inte skulle bli en vinnare av Robinson, då han inte har någon egen drive; han kommenterar bara andras.
Typisk skränig översittare.

Men värst av allt; han är en äcklig gnagare.

- Sanna -
Sanna är inte direkt ful för att vara en äldre kvinna. Dock kanske lite väl kokett och gnällig ibland. Grät mycket i TV. Envis och riktigt bra kämpaglöd, men även sexisitisk tjej som hela tiden tjatar om att det är skönt eller SKA bli skönt att slå killar, enbart för att dom är killar.

- Annika -
Jag HATADE Annika i början och en bra bit in i Robinson. Tyckte hon var en nitisk bitch som bara gnällde och ville sova. Men efter att hon hamnade själv på Ghede fick jag upp ögonen för henne och kände att det fanns ändå en trevlig tjej inne i henne som var villig att börja om på nytt, främst när det gällde Hans.

- Mats -
Svårplacerad. En lojal kille först, men fick mig att fundera när jag hörde rykten att han hade tänkt rösta på Anders. Pakter är vidriga, men att en paktare sviker själva pakten gör honom till en äkta förrädare och det är ett steg värre. Dock kanske avslöjandet om Mats ifrågasatta lojalitet bara var Jimmys sätt att elda på Anders paranoia och få honom att driva alla till att rösta på Mats, som var ett stort hot.

- Angelica -
Robinson Karibiens typiska fjortis. Lilla 18åriga tjejen som direkt kommenterade om att ingen av killarna hon såg var nån som hon kunde tänka sig ligga sked med.

- Fredrik -
Årets naive lill-kille som inte visste varken ut eller in att han utnyttjades och sen blev fullkomligen blåst av Legbas pakt. Grät nästan lika mycket i TV som Sanna.

- Johan -
Först störde jag mig lite på hans göteborska dialekt, men sen insåg jag att han är en skön kille som gillar att prata med sig själv. Johan är aldrig ensam, inte ens om han ÄR helt för sig själv. Kom igen, ärligt .... mannen som SJUNGER sig ut ur Legba... finns det någon skönare kille eller? ^^

- Veronica -
Gjorde inte mycket väsen av sig. Hade klaustrofobi; något som är naturligt förekommande, men opassande för någon som deltar i en dokusåpa-tävling där allt kan hända.

- Mikko -
Hatade Mikko väldigt länge, då han var arrogant och hela tiden satt och sa en massa nedlåtande kommentarer i intervjuerna. Men hans accepterande av Fredrik i Ghede gjorde att jag fick en annan syn på honom. Jag gillar honom fortfarande inte, men jag hatar honom inte längre heller.


Sen har vi en hel drös med deltagare som åkte ut väldigt tidigt som jag inte orkar dra upp. Angelica var iofs en av dom, men hennes attityd gjorde henne nog minnesvärd för att hamna här i listan... tyvärr..

Som en fotnot:
Jag skulle jättegärna vilja veta hur man får reda på vad det är för filmlåtar som produktionsbolaget använder sig av i Robinson. Vissa är riktigt grymma, och man känner igen en hel del (t.ex. låtar från storfilmer som Transformers)

Fotnot 2:
Käkar Finn Crisp. Något som min dietist föreslog skulle vara bra om man bara ville ha något att knapra på.
Knaprigt är det. .. Gott?... inte så värst. .. Det första ordet som dök upp när jag stoppade in en Finn Crisp i munnen (och som fortfarande hägrar varje gång jag käkar en sån) är "HUNDMAT"


Addendum:
Jag var både på GW och SF-bokhandeln igår för att höra mig för angående eventuell praktik. Båda ställena var väldigt trevliga, även fast dom inte kunde ge mig några klara svar. DOCK har jag definitivt gjort ett gott intryck på dom. ^^ Nu gäller det bara att hålla tummarna.


So long och ha en fortsatt bra helg!


Kommentarer
Postat av: Lauritzjennie

I kinda like it. Thanks!

2010-12-17 @ 11:50:59
URL: http://lauritzjennie.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0