Killar, kämpa!!



Överallt ser man t.ex musikvideor där killar är sexgalna. Att antingen ska tjejerna vara på sin vakt för att bli sårade eller så är killen desperat över en tjej och sjunger en kärlekssång.

MER än ofta så sjunger tjejer sånger om hur killen är otrogen och VÄLDIGT många gånger handlar låtarna om hur hon ska kunna ge igen.

ALLT som har med sex och kärlek att göra, kopplas nästan i 100% av fallen ihop med killars själviskhet. :S .. Jag tycker det är mer än väl diskriminerande...
Alltså, egentligen... seriöst... alla snackar om jämlikhet och sånt.. men ska det genomföras på riktigt så kan dom ju ta en titt på dom äckligt partiska musikvideorna, för att inte tala om FILMERNA!! :S ..
I den romantiska filmen är det alltid... ALLTID.. killen som ska jaga efter tjejen i slutet .. :S fyfaan vad jag stör mig på det. Det är så jävla stereotypiskt så att man blir trött på det.
Det är som att ge en signal till killar att "ja, ni ska vara glada över att tjejer vill ha er överhuvudtaget, för ni är inte värda dom"... :S liksom... här drar man alla över en kam.

vet ni vad jag skulle vilja?

Jag vill se, en musikvideo där en kille sjunger över hur mycket han INTE behöver en tjej... en musikvideo där en tjej har sårat honom och nu struntar HAN i HENNE och hänger med sina kompisar istället..
Jag vill se en romantisk film där tjejen måste springa efter killen i slutet för att berätta hur mycke hon älskar honom och be om förlåtelse.

Jag är trött på det här förbannade feministiska idealet som hela tiden sköljer över oss en massa guilt-trips, som om vi killar skulle vara Djävulens härskaror :S

Men nej, vi ska känna oss skyldiga och vi ska ångra oss och vi ska kräla i stoftet... för i helvete, bara för att ni har fittor betyder det inte att ni automatiskt är guds bästa barn!

Kom igen nu! I det nya årtiondet vill jag se lite mer Man-power!
Låt Machomännen återerövra sin oskuld och måla inte upp alla killar som demoner och mansgrisar!

GUYS, LET'S FIGHT BACK!





Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det finns tjejer som faktiskt tycker precis likadant, alltså håller med dig. Däribland jag :)

Tjejer kan vara lika mycket skitstövlar som killar. Eller rättare sagt, vi ÄR det.

2010-01-23 @ 23:17:46
URL: http://intesomdom.blogspot.com
Postat av: Annie

Justin Timberlakes "Cry me a river" är väl en sån låt? Jag tänkte på den direkt iaf. Jag håller med dig totalt!

2010-01-26 @ 20:38:51
URL: http://malinsstorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0