Här kommer det nya året



Okej, det är söndag idag och vad ger oss det nya året om inte en ny, fin, saftig, stinkande arbetsvecka som likt en äng av olja och lera breder ut sig framför oss. *MOAN!* ... ... ellerJaOkej, enTredagarsPraktik-vecka... ellerInteEnsDet, eftersomDetÄrTrettondagenPåOnsdag, såDeÄrBaraTvåArbetsdagar .. ... men ÄNDÅÅ!! ^^

Några ord om dagen kanske.... hmm låt se...

Den här dagen har varit tråkig!!
Seriously, jag menar RIKTIGT tråkig. Jag har inte gjort något vettigt. Skulle städa, har inte gjort det. Skulle baka en "andra laddning" har inte gjort det heller. Jag har inte ens varit kåt! :S .. det har varit något fel på den här dagen, alltså. Skojar inte.
Det känns bara som att jag slösar en massa tid genom att vakna för sent varje dag som jag är ledig. Dagsljuset försvinner skitfort nu på vintern, vilket gör dagarna deprimerande korta, minst sagt.

Vad har jag gjort???
Har typ spenderat hela dagen med att titta på Top Gear.

Det låter inget vidare kul, jag vet.. men tvärtom faktiskt... alla deras vanvettiga uppdrag dom gör... det är ASKUL!
Jag vrider mig av skratt åt James Mays virriga försök att stå ut ur mängden och sen, trots att han ALLTID förlorar stort, ÄNDÅ envist ska försöka hitta något som är positivt med hans val-av-fordon/färdigheter.
Richard Hammond är inte bättre han, som med sina desperata försök att alltid klå Clarkson, nästan alltid ändå förlorar mot Mr Top Gear.
Jeremy Clarkson själv, som i sin tur skryter om att han aldrig kommer förlora, har alltid dom mest underbart syrliga kommentarer om allt och alla. Hans sarkastiska liknelser är helt enkelt strålande!
Därför är det alltid EXTRA skönt när han förlorar, för då pyser all hans bravado och egomani ut ur honom som tryckluftsgas ur en pressad ventil.

Måste bara berätta lite snabbt om ett av dagens avsnittet som jag såg:
Denna gång handlade tävlingen om att nå Londons stadsflygplats. Alla skulle åka olika transportmedel genom stadens rusningstrafik och denna gång var dom inte tre, dom var FYRA! .. vem är den fjärde? ... tja, vem tror ni.. THE STIG! ^^
Så, vilka skulle åka vad?
Clarkson tog båt längs Themsen, Hammond valde cykel genom innerstaden och för att vara sportliga så lät dom James May, som alltid blir sist, bära bilens stolta fana.

Vad tog the Stig? .. Stig åker tunnelbana!!!!! Klockrent! ^^ Det yttersta av båda världar möts.

Hur slutade det? ... För er som inte vet skall jag inget säga, för att inte sabba, men jag kan säga att det var slutet på Top Gear, som dom så dramatiskt sa. ^^

Men det faktum att jag överhuvudtaget kan se Top Gear på kanalen BBC Knowledge är rätt mysitsk, då jag faktiskt inte har den på min Medium 8 Favoriter-lista hos Com Hem. :S Weird.

Okej, så vad händer ikväll då?

Tja inte så mycket faktiskt. Det är Söndag, jag är seg och har en lång dag framför mig imorgon. Tänkte läsa en stor tung bok som jag fick i julklapp, men kom på att jag hade läst ut den redan.
Det här var alltså en bok som kostade 500 kronor... mmm.. just det.
Vad var det för bok? .. Äh, en "speciell" bok :P Mer behöver inte ni veta, era goonies. ... och NEJ det var ingen bok fylld med porr, ni snuskhummrar som gissade det :P .. även om det hade varit intressant ^^ SÄRSKILT om den hade varit värd 500 spänn :D

Nej, käka.. kanske bada... se lite mer Top Gear, om jag orkar stå ut med Clarksons envetna användande av ordet "WOÖULD" (world) ... kanske fördriva tiden med TW: Medieval 2 (som jag nyligen just återfascinerats av) och senare kanske snacka med lite folk på nätet.

Om jag orkar...

Peace be with you, 'tards! :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad sägs om att logga in på msn? :P Du är aldrig inne när jag är inne haha! Puss

2010-01-03 @ 18:58:11
URL: http://akatalektisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0