Kalle Anka är död!!!!!!!!!!


Ja, men innan vi kommer till det så ska jag bara berätta vad som hände tidigare idag...

Där sitter jag i godan ro, vänder på huvudet och tittar ut genom fönstret ..... och ser lös-släppta hästar i full gallopp på bilvägen!!

Allt jag kan göra är att stirra. Hela situationen är så absurd att jag inte vet hur jag ska reagera. Hästar, med sånadär filtar på ryggen som dom alltid har på sig i denna kyla... och efter dom kommer en kolonn av bilar som åker långsamt för att inte köra på dom stackars vilsna djuren.

Jag fattar ingenting..

Chansen är väl rätt stor att jag får läsa om det i tdiningen sen ^^


Idag har jag trängts med flyttkartonger här hemma, hittat en klocka som är värd över tusen spänn och ska hamna på Tradera (you better believe it!) och fortsatt med det mödosamma arbetet med att sortera ut min Kalle Ankas Pocket samling.

Ja, det är 15 år sen jag började prenumerera på Kalle Ankas Pocket. 15 år sen!! *pust* det blen en lång jävla samling ska ni veta ^^
Det började med att jag var hemma hos en skolkamrat och såg, vad jag tyckte var omåttligt coolt då; hans samling på typ 15 - 20 böcker och den där fiffiga ryggbilden som visades när man ställde böckerna på rad. Jag tyckte det var skithäftig och jag bönade morsan till att börja prenumerera åt mig i hennes namn.
Och så blev det; runt omkring 1995 startade det och sen dess har det tickat på i långsam mak.

Allt eftersom tiden gick växte jag upp och sakta men säkert glömde jag bort den stadiga strömmen av pocket-böcker som var tredje månad damp ner i brevlådan. Ju äldre jag blev desto mindre vikt la jag vid Kalle Ankas pocket och någon gång längs den gågna tiden så slutade jag helt att läsa dom.
Det kanske borde ha varit en väckarklocka, men jag tänkte inte så mycket på det.
Jag kallade mig samlare. Jag tyckte jag var lite sådär spännande excentrisk och vid en tidpunkt funderade jag tillomed på om jag skulle försöka slå rekord i flest Kalle Ankas Pocket böcker i Sverige.

Tillslut var det dock pengarna som sa ifrån. Det ständiga månatliga utflödet av pengar blev en börda och jag kände att det inte var värt det. Varje ny bok som kom la jag bara åt sidan. Jag var inte 12 år längre, Kalle Ankas Pocket var inte lika intressant som förr och tillslut blev det till mer bekymmer än det var till glädje.
Samlar man på KAs Pocket vid 26 års ålder, börjar man förr eller senare ifrågasätta sig själv om ens prioriteringar verkligen är sunda.

Så, i förra veckan, fick jag äntligen arslet ur vagnen och ringde upp Egmont och sa upp en beundransvärt lång prenumeration. Tjejen på kundservice sa att det var tråkigt att en så lojal och bra kund slutade och jag tackade å min sida för dom gågna tiderna av glädje och tidsfördriv.

Så nu när det är gjort sitter jag och undrar "vad i helvete ska jag göra med alla dom här böckerna?"
Jag har samlat ihop ungefär 238 böcker (plus minus felräkning) och först funderade jag på att slänga ut samlingen på Tradera. Det finns ju alltid någon som faktiskt ÄR den där excentriske samlaren jag hade tänkt att bli.
Men sen kom jag på att en samling bara är komplett om den har ALLA böckerna och det har inte min. jag har alla böckerna mellan nummer 192 till 372; utöver det även spridda exemplar från min syrras samling från när HON var ung.
Jag tänkte också på att, även om jag har avslutat min prenumeration för att växa upp lite mer konkret, så betyder det inte nödvändigtvis att man måste skiljas från en produkt som har varit en så underbar skithus-lektyr som Kalle Ankas Pocket har varit.
Vi är många som kan gå i god för detta påstående ^^ jag vet vilka ni är ;)

Så vad gör jag med dom då? Tja, jag har beslutat mig för att gå igenom varenda bok (tröttsamt, men nödvändigt) för att se vilka jag vill behålla som sentimentala ägodelar och vilka jag inte skulle sakna om jag gör mig av med dom.

Vad som händer sen när jag har skiljt dom åt i två högar, det återstår att se. Dock vet jag en sak iallafall.. och det är att min nya lägenhet inte blir komplett utan lite Kalle Ankas Pocket-läsning när man sitter och klämmer kabel på muggen! ^^

HEAR HEAR!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0