Kommunal Julklapp


 

 

 

Det är nånting särskilt med orden "kommunal julklapp".

 

Dom uttrycker bossarnas önskan att visa drönarna på bottennivån hur pass uppskattade dom är, men samtidigt vill dom inte ruinera sin budget genom att spendera pengar på överdriven komfort åt sina arbetare, så en kommunal julklapp är ett rätt så kontroversiellt koncept.

 

Varje gång man får något från ledningen på ett ställe så vet man att "aah, okej, det här kommer ju vara något billigt crap som har en väldig tur om det inte finner sig nertryckt i en packad papperskorg om en kvart".

 

Men samtidigt så är det kommunens sätt att visa sin uppskattning och det är faktiskt inte fy skam.

Även om man tycker att i en perfekt värld hade dom kunnat skickat runt en lista och ansträngt sig lite för att ta reda på vad folks personliga begär trängtar efter (begränsat till rimmliga och överkomliga ting förstås), så känns en kollektiv julklapp bättre än inget alls.

 

Denna särskilda julklapp tänker jag, precis som med alla andra, lägga under morsans halvmeterlånga plastgran och önska att det är något riktigt häftigt; som typ ett par bilnycklar eller en inbjudan till ett superhjälte-konvent på Stockholmsmässan.

 

 

 

 

Nåväl, i Tisdags var jag på julbord (som ni kanske ser här nedanför) och det var ruskigt skojigt. Bord stod fullastade med potatis, kassler, strömming, lax, sallader, prinskorv, köttbullar, pastejer, kladdkakor, ris a la maltor och ett tjugotal olika sorters silltyper. (!!)
Ett par kalla bira på det och man kunde definitivt kalla det en helkväll. ^^

 

Igår var det likaså avslutning på skolan och det firades med fika och hoolabaloo. Mysigt så det förslår, med knäckebröd och klarinettspelande.

 

Jag vill nu passa på att tacka Vivika, Ulrika och Carina för en skön start på min praktik. Det hade inte kunnat gå bättre. ^^ Visst, en av dom slutar nu till jul och en annan hejar på ett ruskigt sopigt lag i sportsammanhang *INSERT GRÖNVITA SUPERETTA-NISSAR HERE*, men vad kan man vänta sig? Alla är vi människor. ^^ Omständigheterna må vara oss obekväma, men vi ser förbi detaljerna och in till kärnan; och kärnan ser tillbaka, ler och bjuder på grillparty.

 

Jag satte ihop ett videoklipp från olika tillfällen under den gågna veckan och resultatet kan ni se här nedanför.

 

Visst, man ser inte mycket (särskilt på julbordet, då det var mörkt och jag hela tiden ville filma ut genom fönstren; OCH inte kunde zooma ut mot slutet :S skumweird!!), men det är iallafall något att åtnjuta för er som inte upplevt vad jag upplevt. ^^

 

Sen är kvaliteten inte den bästa heller, då konverteringsprogrammet som jag använder för att göra om filerna till Youtube-format dödar mycket av den fina bild som min älskade Nokia N8 visar upp, men men.. de får ni tåla. :P

 

Jag lovar att göra en bättre film nästa gång, om jag får mer tid på mig. :)

 

 

Imorgon är det dagen då farbror Rödklädd kommer med leksaker åt oss villiga offer och det ska bli intressant att se vad mysgubben har i säcken åt mig, om jag ens får något. ^^
Har jag varit snäll? Inte för fem öre, men det säger vi inget till honom om. XD

 

Det blir julkäk hos morsan samt möjligtvis utgång på kvällen, vi får se vad som dyker upp. :)

 

 

Nu får ni ha det så bra och ta hand om er imorgon.

 

GLÖM FÖR HELVETE INTE KALLE ANKA!! Gör ni det så hädar ni!
FALL IN LINE!

 


 

 

 


Kommentarer
Postat av: Kollegan

Hoppas du läser boken. Ett kapitel handlar om mig...kolla!

V

2010-12-23 @ 17:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0