ICA-Ulfs fjortisfylla








Okej, nu tror ni säkert att jag kommer hylla den här reklamfilmen som alla andra bloggare eller röster på youtube har gjort, men faktiskt har ni fel.
Jag tänker iofs inte sänka den heller, för den har en stor poäng; den ÄR bra och rolig.

Men att folk över hela sverige sitter och hyllar den här som om den vore något nytt och originellt framskakat ur geniknölarna på ICAs marknadsföringsavdelning, det är bara inbillning. Den är inte nyare eller mer originell än skämten på skrattnet.nu.

Men överallt jag kollar så ser jag ord som "klockrent!!!" eller upprepande citat som "FJORTIZZ! HA HA" ... och vad mer kan man göra än att himla med ögonen.
Det är just fjortisar och såna som är i åldersgrupp:YNGRE som sitter och skriver på nätet och kommenterar grejer på Youtube.

Så fram med sanningen nu.
Den här har blivit så prisad av bloggare och nät-aktivister just för att dom känner igen sig själva. När Ulf står och försöker låtsas att han är full och sen Jerry ropar "Fjortis!", det får hela blogg-sverige att reagera, för dom kan relatera till det.
Sen tar dom självklart avstånd från det, för aldrig i livet att dom skulle erkänna att dom själva har varit eller fortfarande ÄR sådär, ohnej!

Snacka om hyckleri!


Nåja..

Idag fick jag jobba hemma och blev just precis klar med en grej, som iofs är halvfärdig, men jag lovade att jag skulle greja med det materialet som jag fick med mig hem iallafall... och grejja gjorde jag... i grej'd alot!! ^^


Sen tog jag en välbehövlig vinterpromenad. :)

... i kylan...

.. i år....


Promenaden var skön i början och började med löst öppen jacka ....


.. den slutade såhär..







.. det blåste kaskadvindar mot mitt ansikte som faktiskt fick mina kinder att bli frostbitna och vattenångan från min mun frös på läpparna.



Herregud.... ryssvintern håller i sig.. ^^


Imorgon ska jag till tandläkaren (för sista gången i det här ärendet, hoppas jag) för att göra sista grejen som har med rotfyllningen att göra.
Det värsta är över, nerverna är bortrensade. Nu ska tanden bara fyllas upp med cement eller vad de nu är... ^^ .. sen är det klart. :)


Wish me luck, guys!

Nu ska jag sätta mig i soffan och fundera på om jag ska fundera på ifall jag ska handla eller inte när jag står och diskar..


Laterz!!



Kommentarer
Postat av: HANNAH - CHECKA BLOGGEN VEtJA! :D

Sv: du har ganska rätt ändå, julen är mera speciell när man är liten. Det är så mycket större då på något sätt..



Ha en bra dag! :D

2010-12-15 @ 15:47:02
URL: http://spoink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0