STUPID HUMANS


Jaha, en ny vecka, en ny höst.
Vad kommer hända denna höst, måntro? Hmmm.... tja.... löv kommer falla.

Fan, det är så svårt att snacka med J.W nuförtiden. :S Om det är för att skolorna har börjat eller av annan anledning, de vet jag inte, men jag får ingen feedback alls längre. Inte som i sommras iallafall.
Tidigare i sommras var hon en glad och rapp tjej som gärna messade och berättade hur hon hade det. Numera messar hon sällan mer än ett eller två ord. Högst tre kanske. Små simpla meningar som reflekterar hurpass lite intressant hon finner samtalet. Det är som att snacka med en inte-så-värst intresserad vägg.
Nej, jag vet inte vad som står på. Bråk, problem eller annat, men jag har sagt att om hon vill snacka om det så finns jag här. Men jag önskar bara hon kunde förstå det på allvar också. Inte bara svara med "okej" och sen fortsätta att aldrig höra av sig på tretton månader.
Suck.

Aja, nu annat.
Jag trodde att jag äntligen skulle få bort den där jävla tvestjärten från fönstret idag, men nej då, de gick inte.
För er som inte vet, så har fönsterskivorna i min balkongdörr tjänat som ett terrarium dom senaste veckorna. En tvestjärt (hur den nu lyckades med det) fann en väg in mellan dom båda fönsterskivorna och levde loppan där i nästan en hel vecka. Vad den levde på kan jag dock inte svara på, för jag kan inte fatta hur man överlever på dammpartiklar, men där fanns den iallafall och störde mig hur länge som helst.
Ända tills för en vecka sedan.... då jag höjde persiennerna och *SLAM!* släppte dom rakt på ohyran. Ryggen knäcktes på mitten och insekten dog omedelbart.
Sen dess har den legat och torkat in som ett gammalt skal, tills idag, (trodde jag) då morsan kom över och hjälpte mig tvätta fönstren.
Hade tänkt knäcka upp dörren i två delar och sopa bort kadavret från min balkong. Men nej, då visar det sig att dörren är jävla retarded och tvingar mig att ringa bovärden imorgon.
Okej, det är ingen stor grej, men hur kul är det att ha ett jävla Zerg-lik inuti balkongdörren? Jättekul att se det varje gång man tittar ut liksom.

Aja, nu vill jag att ni ska svara på en fråga:

Varför gör vi människor allt så onödigt komplicerat? "Varför göra det lätt för sig när man kan göra det svårt?" har jag hört att det heter, men fan.... varför det?
Jag såg en lillkille som kom och cyklade förbi mig idag på en liten cykel med stödhjul. Det fick mig att tänka tillbaka på tiden då jag också använde stödhjul.
Jag minns det klart och tydligt. Cykeln var ljusgrön och vi hade satt dit sånadär pluppar på ekrarna så det skulle höras lång väg när man kom cyklandes. (Japp, det var sååå häftigt och inne på den tiden då jag var en skitunge) XD
Hursomhelst. Stödhjulen funkade ju perfekt, så jag fattade egentligen aldrig varför det helt plötsligt skulle komma en dag då man var tvungen att ta bort dom från cykeln. :S
Utan vidare skulle man nu plötsligt ta sig framåt PLUS att man även skulle försöka hålla balansen också!!! :S "Va i helvete, tycker ni jag saknar utmaningar, eller vafan är de här??"

Det var samma sak när jag skulle ta körkort.
Alla bilar innehåller manuell växellåda. VARFÖR?? Så jävla onödigt när man kunde ha konstruerat alla bilar med automatlådor och skippa att behöva lära sig det där jävla dragläget. Men nej, fan heller. Det är nån norm som sitter kvar sen man enbart tillverkade bilar med manuella växellådor och måste leva kvar i dagarna av någon konstig anledning. I dagsläget har vi faktiskt nått den tiden då man HAR teknologin, man KAN fasa ut den manuella växellådan, men man är så blind att man ser inte varför. Det är som att någon har ställt en vattenhink famför person X, varpå person Y säger "är det inte bättre att ta vatten från kranen som aldrig tar slut och där du kan välja temperatur??"... person X är dock en bakåtsträvare.... eller känner att han saknar utmaningar... eller vafan som helst... men nej... "VARFÖR GÖRA DET LÄTT FÖR SIG???"

Jag frågade faktiskt min körlärare (Torsten, underbar lärare^^) om vad manuella växellådor har för fördel som inte automatlådor har.
Han sa att det skulle väl vara det att manuella bilar kan accelerera lite snabbare, annars kunde han inte komma på något särskilt.
"Jaha? Och vadfan har jag för nytta av det när jag sitter i en tre timmar lång bilkö i innerstan? T.o.m på landet så är det ändå inget jävla dragrace!!"

Att man MÅSTE ta bort stödhjulen på cyklar och att det fortfarande är den manuella växellådan som dominerar i bilarna är två glasklara exempel på att vi människor inte riktigt vill acceptera komfort utan att på någon nivå känna att vi betalar för det. Det får vara bekvämt och praktiskt, så länge vi känner att vi har förtjänat det. Därav alla onödiga krångligheter som vi klamrar oss fast vid, i en era då man egentligen hade kunnat satsa på "ju enklare desto bättre, bara det funkar" ^^
Jävla psajkon vi är alltså. :D

Som för att hedra vår totala idioti som ras, så ger jag er en bild på dom utsökta Brainiac-flickorna ^^





MUMS!!!!

Glöm nu fan inte, att allt måste inte göras på det svåra sättet bara för att tradition/norm/andra dikterar att det "ska" gå till så.
HA STÖDHJUL OCH SPARKA DIN TÄVLINGSPARTNER I SIDAN SÅ HAN RAMLAR. VISA ALLA DOM SOM FOGAR SIG, ATT ALL TEKNOLOGI HAR ETT SYFTE!!

Until next time, my little smurfs!


Kommentarer
Postat av: Sophia

Haha! Vilket härligt inlägg och visst har du en poäng med växellådorna. Man tycker ju att de som gör bilar borde tänka på det. Varför göra det svårt lixom. Fantastiskt roligt! Kram kram

2010-09-01 @ 22:17:04
URL: http://zozzooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0