Pappadums och trappiste-öl ^^


Fan va skoj det var att träffa kusinen igår! :) Vi gjorde scampi med dill, potatis och friterade pappadums. Jättegott!
Fast dom där pappadums (typ indiska chips-liknande saker) var en ny upplevelse som min mage bråkade med XD
Sen lärde han mig hur man gör den klassiska brudmagneten "Vitvin & Räkor" ... ;) nu ni. Nu kan jag impa på the bejbs med denna gyllene delikatess. Ha ha :D
Får se när det blir av, men jag ska fan testa att köra den rätten väldigt snart. Om inte för annat så iallafall så jag har praktiserat den en gång för mig själv. ^^

Utöver det så fick jag höra att han inte hade sett filmen 2012, så jag tvingade stackarn att se den... liksom, klockan halv 2 på natten XD
Så det blev sängdags nån gång vid 4 - 5 på morgonen ^^

Idag ska jag .... hmmm... tja, jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska göra.....
Jag hade tänkt att åka och handla redskap idag. Typ en hyvel, bläckpatroner, dammsugarpåsar och en riktigt fet jävla redig sopborste.
Men det regnar ju.. hmm.. det känns liksom "ska jag göra det? eller inte? ... äh, jag har ingen brådska.. spelar de nån roll om jag gör de idag eller imorgon?" .. XD


Nu till nånting väldigt tråkigt.
Det ser inte ljust ut för J.W. Hon har legat på sjukan nu i nästan en vecka och jag har inte fått någon kontakt med henne.
För er som inte vet så är J.W en jättesnäll tjej som jag har börjat prata med under sommaren. En nyfunnen vän.
Hon är glad, skön, allmänt härlig och en riktigt rolig tjej.

.. och hon lider av en långt framskriden leukemi...

Det känns så jäkla trist. Läkarna har sagt att inget kan göras. Benmärgstransplantation är det för sent för och det enda dom skulle kunna testa är en total blodtransfusion, men dom säger också att det skulle traumatisera hennes kropp såtillvida att hon inte skulle överleva det.
Snacka om vilket helvete det måste vara, när man vet om att man snart kommer att dö. :S
Jag tänker på henne i stort sett hela tiden och hoppas på det bästa, men även jag vet att världen inte är perfekt.
Det enda jag kan önska just nu är att hon inte lider.

Det är därför jag ofta skriver typ "♥ Love you J.W, kämpa på ♥" eller dylikt i slutet av mina inlägg. Jag visar min solidaritet med någon som måste tvingas kasta in handduken alldeles för tidigt i sitt liv.

Nu har jag ju inte känt henne länge, men hon har liksom gjort den här sommaren lite ljusare. Har hela tiden kunnat snacka med henne och jag vill inget hellre än att hon ska bli frisk. Tyvärr så vill naturen annorlunda.
Kommer alltid älska henne, min fina vän, no matter what.


Nej, nu måste jag ändra ämne här, innan jag börjar grina på allvar.

Ska förmodligen börja köra story-kampanjen på SC2 idag. Har inte gjort det än för jag har velat suga på den karamellen lite. ;) Har bara kört enstaka skräddarsydda spel för att vänja mig vid som nya enheterna och upplägget. Jag ville inte börja direkt med storyn för jag vill dra ut på den biten så länge som möjligt. ^^

Imorgon är det torsdag och ytterligare en seg dag som man kan använda till i stort sett vadsomhelst. Dock måste jag handla imorgon om jag inte gör det idag.
Vidare ska jag träffa Nathalie på fredag och ta en promenad. :) Alltid lika kul. Hon är en av dom RUSKIGT FÅ tjejerna som är på min onaturligt upphöjda intelligensnivå. ;) ;) ;) .. hehe.
Hon och hennes man bor ju i skogås, så vi borde egentligen kunna ses mer än vad vi gör.
Men jag vet inte,det blir ju sådär ibland.

Och på Lördag ska jag på BRÖLLOPP!!!!!! :O
Helt otroligt. Min kusin påpekade för mig igår att den 7:e är NU på lördag. Jag trodde det var nästa vecka liksom XD
OMG! Så jag ska klä mig i finkläder och dra till Uppsala på lördagen för att fira min bästa väns bröllopp.
DET ska bli riktigt kul. :) Får se hur det går, men jag ser fan fram emot det. ^^
Har inget att komma med annat än en kram och lyckönskningar, men det som kommer från hjärtat är det som räknas. Prestígegåvor är bara fjäsk i slutändan. :D

Nej nu måste jag pyssla med annat.

Take care, mah precious psychos!!
Latex loves ya all! ^^


♥ J.W ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0