Raketer = vapen för den lille



Mörkret ligger på tidigt denna dag.

Jag ser mig nervöst omkring, tar mig hastigt mot en gård och pressar mig upp mot betongväggen. Dom ska inte få mig, dom jävlarna.
Hör smällar och skrik från gården. Krutröken väller in över dom låga garagetaken.
Jag ser ljusflammor och pilande projektiler. Hetsiga rop och skrik sprider sig runt knuten. Sadisterna gillar sitt jobb.
Dom jävlarna.
Dom tog en mans lilla dotter i förra veckan,
jag läste om det. Stackars sate. Ögat var helt söndersprängt! Hon hade tur som kunde lämna sjukhuset efter den natten.
Men dom kommer inte få mig. Aldrig! Ser jag deras granater hamna inom 20 meter ifrån mig så springer jag direkt.
I många lägen önskar jag att jag kunde skjuta tillbaka, det önskar jag av hela mitt hjärta. Men jag har inga vapen; ingen ammunition.
Jag smyger mig fram för att se om kusten är klar. En snabb titt runt husknuten visar att patrullen är borta; dom har rört sig vidare. Skådespelet är över.
Jag ser en rykande trappuppgång och lider
med dom stackarna som bor där. Vad måste inte dom ha fått stå ut med. Sadistiska utspel i timmar.
Fort, nu! Över gården. Snabbt! Jag måste undvika öppna ytor och platser där man lätt kan hamna i skottlinjen.
Jag är snart framme, snart kan jag andas ut.
En sista spurt mot porten och jag är äntligen utom fara.

Nej, det är faktiskt ingen nyhetsrapport från strider i Baghdad.

Nej.. jag är på väg hem efter att ha handlat i Jordbro, någon vecka innan nyår.

När jag vandrade hem tidigare idag såg jag en snorunge som stod och sköt såna där små ärt-raketer rakt ut på en gångväg som var trafikerad av vanliga fotgängare. Seriöst. Vad får han ut utav det? ..Så jävla roliga är dom faktiskt inte. Och att han gör det rätt in i en folkmassa, sånt gör mig förbannad nåt in i helvete, och jag är liksom ingen grinig gammal 76 årig gubbe som inte vet hur man har kul. Jag är 26 år; ingen gammal surkuk alltså, och ändå känner jag en jävla vrede inom mig när jag ser hur respektlöst folk behandlas idag.

Nyårsafton är den värsta dagen. Kan man röra sig utomhus? Ja.
BÖR man göra det? Nej, inte om man vill kunna sköta sina egna affärer i godan ro utan att behöva ducka för fientlig eld från närmsta gatuhörn.
Seriöst, jag går tio meter utanför porten och känner mig genast som en flykting som rusar från husknut till husknut i jakt på skydd undan gerilla-soldater!
Och detta händer ju som oftast varje år flera veckor i förväg, innan nyår ens finns runt hörnet.

Nu är jag som sagt inte någon pissed off äldre man som har som hobby att allmänt muttra om att det var bättre förr, men för i helvete, dom kan väl iallafall hålla på med dom där decibel-dödarna inom ett säkert område?! :S

Hur jävla svårt är det att ta sin raket till ett riskfritt friluftsområde?????????

Jag har inget emot när barn testskjuter sina r
aketer. FINE, liksom.
Men gör det på en fotbollsplan eller i någon stor tom park eller något område där det överhuvudtaget finns mycket svängrum. Inte på en gård till hyreslägenheter där folk är livrädda för att gå ut. Ska det vara så jävla svårt att respektera sina medmänniskor och ta sig ynka 50 meter bort för att leka, eller finner dom något sadistiskt nöje i att tortera Fru Hanson på 3e våningen när hon ska ut med rullatorn?

Jag skulle vilja gå fram till varenda ungjävel som skjuter raketer in i portuppgångar; köra upp två av deras älskade Panda-Shots i näsborr
arna på dom, tända på och se hur dom glädjer våra hjärtan genom att spridas vind för våg över himlavalvet i en explosion av en mängd tjusiga färger... se hur DOM gillar det, liksom... och sen, när dom landat, bitchslappa dom sönder och samman, doppa dom i stryknin och skicka hem dom med en läxa värd namnet.

Fråga:
Får man ringa 112 och bussa snuten på ungjävlarna om man ser att dom utgör en direkt fara för allmänheten??

Den upplyste kan svara mig i kommentars-fältet.







Kommentarer
Postat av: Fio

Tja OM man får ringa 112 eller inte inte, är väl upp till varochen (om de sen kommer, är en annan femma...) Men, kan säga så mycket som att jag igår, ett tag innan midnattsslaget, var sååå jäkla totalt redo ringa de blåa männen för ett par snorungar roade sig att skjuta raketer av alla de slag PRECIS utanför vårt fönster!! Lovar! Raketerna både flög upp mot rutan OCH slog i rutan emellanåt så hela fönstret skakade som bara den!!! Jag t.o.m gömde mig i hallen av och till...faaaan ta de skitungarna!!! Ja nu passar det väl med ett Gott Nytt År förresten ;) Najs blogg du skapat bror!! Här ska man hänga och få sig lite uppdateringar framöver, hehe... Förhoppningsvis kommer du ihåg hänga lite på vår hemsida med då och då ;) Kraaaam

2010-01-01 @ 07:34:13
URL: http://oqvist-fabbri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0